Fluid Audio FX 50 incelemesi

Kullanıcı avatarı
LBuyuk
V.I.P
V.I.P
Mesajlar: 18
Kayıt: Cum Eki 02, 2015 7:16 pm
DAW: Logic Pro X
Şehir: İstanbul
Has thanked: 18 time
Been thanked: 24 time
İletişim:

Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen LBuyuk »

Hem mesleğim gereği hem de hobi olarak çok fazla hoparlör dinliyor, araştırıyor ve inceliyorum. Canlı canlı dinlediğimiz enstrümanların, müziklerin reprodüksiyonunda acaba daha ileri nasıl gidebiliriz meselesi yıllardır kafa yorduğum bir konu. Kayıt işlerine de soyunmam, hifi’a olan ilgim v.s. tamamı peşimi bırakmayan bu hastalıktan.

Malumunuz, kaydedilmiş bir sesi dinlerken zincirin en önemli halkalarından biri hoparlörlerimiz. Beni kendi hoparlörümü tasarlamaya kadar sürükleyen bu hobi sayesinde oldukça geniş bir data oluşturdum. “Sonuçta yaptığın hoparlörde en mükemmel olan sonuca ulaştın mı?” derseniz, elbette hayır ☺ Fakat bu uğraşımın en büyük avantajı, bana ideal hoparlör tasarımları hakkında bir çok şey öğretmiş olması.

Transmission teknolojisinin en ideal kabin tasarımı olduğunu biliyoruz. Fakat gerek üretimindeki zorluklar, gerekse ar-gesi çok daha fazla çalışma/zaman gerektirdiğinden, bildiğimiz kapalı kutu ve portlu tasarımlara kıyasla göreceli olarak daha fiyatlı oluyor. Bunun yanında driver olarak full-range sürücülerin en az faz problemi yaşattıklarını ve bu konudaki becerilerini de yadsıyamayız.

Öncelikle belirtmeliyim, FX 50 birçok yönden üretimi hala devam eden F5 modelinden oldukça farklı bir tasarıma sahip. Üretici, klasik görünüme sahip eski modeline kıyasla FX 50’de modern ve endüstriyel bir tasarıma yönelmiş. Tabiri yerinde olursa çok daha modern ve şık duruyor.

Yeni seriyi dinlemeden önce kafamda iki temel soru işareti vardı; Bunlardan ilki küçük kabine rağmen full-range sürücüler kullanılmış olması, diğeri ise yükselticinin F5 modelinden farklı olarak AB sınıfı değil, D sınıfı oluşu idi.

Kabin, boyut olarak oldukça küçülmüş ve minik bir dinleme odasına dahi rahatlıkla yerleştirilebilir, sığdırılabilir. Bu çok olumlu. Fakat dinlemeden önceki ilk çekincem, yukarıda belirttiğim üzere (full-range hoparlörlerin bas zafiyetini de bildiğimden), bu boyutta alt frekansları seslendirmede sorunlu olacağı konusu idi. Ama yanılmışım! Hoparlör ev stüdyonuzda ya da profesyonel bir stüdyoda 5” monitörden hayal edeceğinizin çok ama çok üzerinde bir alt frekans performansına sahip. Bu anlamda tek monitörle tüm işinizi yapacaksanız, sizin için biçilmiş kaftan.

Yükseltici kalitesine gelirsek; itiraf etmeliyim ki bugüne dek dinlediğim giriş seviyesi class D yükselticilerin çoğunda hayal kırıklığına uğradım. Fakat birçok sebepten üreticilerin Class D teknolojisine daha çok yöneldiği de aşikar. Yorumlamam gerekirse; kendi sınıfında gayet kontrollü, dengeli, akıcı ve nüansları net olarak seslendirebilen bir yükseltici üretmeyi başarmışlar -ki bu klasmanda birçok D sınıfı yükselticilerde saydığım noktaları sorunlu buluyorum. Çünkü sürücüler ne kadar kaliteli olursa olsun, yükselticiniz vasat ise doğru düzgün referans ses almanız imkansız.

Şimdi gelelim digital teknolojinin bize sağladığı avantajlara; FX 50 modeli üzerinde, bu sınıfta pek karşılaşmadığımız son derece kapsamlı bir DSP mevcut. Odanızın akustiğine veya duyum tercihinize göre arkasında 8 adet çok kapsamlı matrix anahtarlama seçeneği konmuş. Bu detaylı dsp yapısı sayesinde, ister stüdyoda isterseniz evinizde konumlandırın, bu hoparlörün odanıza uyum sağlaması ile ilgili bir sıkıntınız olmayacak. Arka plan sessizliği ise gayet başarılı.

DSP üzerinden bu anahtarlarla ulaşabileceğiniz kontroller şunlar:

HF: Flat/+1/-1/-2
Mid: Flat/+1/-1/-2
Acoustic Space: 0/-1/-2/-4
Low cut: Flat/50 Hz/80 Hz/100 Hz

Ayrıca, yine arkada TRS ve XLR olmak üzere iki tip giriş ve “kademeli” artan bir de volume potansı mevcut.

Üzerine konan mavi led sayesinde, monitörünüzün açısını en ideal şekilde konumlandırabiliyorsunuz. Uzun süre kullanmadığınızda yükseltici standby konumuna geçiyor ve mavi led kırmızıya dönüyor. Sinyal yolladığınızda, sinyali algılayıp tekrar açılıyor (Bu fonksiyon Quested monitörlerde de mevcuttu. Enerji tasarrufu ve amplinin yorulmadan uzun ömürlü kullanımı açısından faydalı buluyorum). Bu led, gözlerim ışığa karşı biraz fazla duyarlı olduğundan sürekli çalıştığından gözümü rahatsız etti. Bence kimileri için küçük de olsa bir sorun. “Keşke dilediğimizde on/off yapabileceğimiz bir anahtar konsaymış” dedim. (Munro Sonic monitörlerinde bu şekilde bir çözüm üretmişti). Ama istenirse önüne bir bant yapıştırılarak (ya da led koyu bir renk ile boyanarak) bu minik sorun aşılabilir.

Şimdi FX50 modelindeki en önemli ayrıntıya gelelim; Bilindiği üzere full-range hoparlörlerde tiz sürücü (driver), bas sürücünün “tozluk” dediğimiz kısmına yerleştiriliyordu. Her ne kadar bu tip sürücüler faz konusunda başarılı olsa da önemli bir sorun vardı; Bas sürücü çalma esnasında hareket ettiğinde çalıştığınız ses seviyenize bağlı olarak ton ve panlarda kaymalar oluşabiliyordu. Fluid Audio tasarımcısı “Kevin Zuccaro” bunun çözümü için tiz sürücüyü kabine sabitlemiş ve bas sürücüyü bağımsız çalıştıracak bir tasarım geliştirmiş, harika bir çözüm!

Port çıkışı ise çok küçük bir kabin olmasına rağmen önde konumlandırılabilmiş ki benim en hoşuma giden yanlarından biri bu oldu. Çünkü port sistemi arkada, hatta altta ya da yanda olan hoparlörleri hiç sevmiyor ve sorunlu buluyorum.

Son olarak söyleyeceklerim;

Fluid Audio, FX serisi ile kendi sınıfına yeni standartlar getirecek bir monitör üretmeyi başarmış. Evinizde veya proje stüdyonuzda mix ya da aranje yapacağınız çalışmalarınızda güvenle kullanabileceğiniz, referans özelliklerine sahip, hassas ve dengeli çalışan bir monitör arıyorsanız test listenize eklemenizde yarar var.

Sevgilerimle…


Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2553
Kayıt: Sal Mar 25, 2014 12:05 am
Has thanked: 61 time
Been thanked: 28 time

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

Levent'ciğim eğitici ve bilgilendirici güzel bir inceleme. Eline sağlık.

Yalnız ürünü webpage'nize henüz girmemişsiniz. O yüzden fiyat bilgisi göremiyorum.

Şimdi sen bunları yazdıktan sonra monitörü hakikaten merak ettim. İlk fırsatta dinlemeye gelirim inşallah. Bu arada benim oğlana Türkiye'ye döndüğünde bir monitör almayı düşünüyordum. Bu monitör muhtemelen onun odasına uyacaktır.

Tasarımı Fx8 ile aynı mı bu monitörün ?


Kullanıcı avatarı
LBuyuk
V.I.P
V.I.P
Mesajlar: 18
Kayıt: Cum Eki 02, 2015 7:16 pm
DAW: Logic Pro X
Şehir: İstanbul
Has thanked: 18 time
Been thanked: 24 time
İletişim:

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen LBuyuk »

Mehmet abi selamlar, ürünler BL Müzik stoklarına bu hafta girdi. Gümrükten maliyetler gelmediği için henüz siteye girişlerini yapmadık. Fakat ilgi oldukça yüksek, özellikle 5" modellerden ayıranlar oldu. Sen bir ara uğra dinle, beğenirsen ayıralım bir çift.


usoygur
Mesajlar: 4
Kayıt: Cmt Haz 06, 2020 5:16 pm

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen usoygur »

Selamlar,
Benim de çok beklediğim ve merak ettiğim bir üründü
Daha önce Class-D ürün getirmiyordunuz bu duruma çok sevindim.
Öte yandan icindeki chip ucuz anakartlardaki soundmax adlı onboard ses kartının chiplerini yapan Analog Devices'mış. Bu konudaki görüşleriniz nelerdir? Cift çevrimden geçiyor ve böyle consumer kalitesinde bir chip e sahip monitor stüdyoya sokulmalı mı sizce ?

Açıkcası ben bu durumu araştırıp sorup öğrendiğim de çok şaşırmıştım. Çok merak ettiğim bir üründü fakat bu durumu öğrenince vazgeçtim.

Sizlerin de bu konuda görüşlerinizi merak ediyorum.

Yorumlarınız için teşekkür ederim 🙏🏻


Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2553
Kayıt: Sal Mar 25, 2014 12:05 am
Has thanked: 61 time
Been thanked: 28 time

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

usoygur yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 5:33 pm

Öte yandan icindeki chip ucuz anakartlardaki soundmax adlı onboard ses kartının chiplerini yapan Analog Devices'mış. Bu konudaki görüşleriniz nelerdir? Cift çevrimden geçiyor ve böyle consumer kalitesinde bir chip e sahip monitor stüdyoya sokulmalı mı sizce ?

@usoygur söz konusu bilgiyi nereden edindiniz bilmiyorum ama sahip olduğunuz bu yanlış bilgiyi düzeltmek isterim. Analog Diveces firması dünya çapında ve çok büyük bir chip üreticisi firmadır. Örneğin şu anda kullandığım SPL Director DAC ve ayrıca bildiğim kadarıyla Mytek 8x192'de kullanılan high-end chiplerin üreticisidir. Eminim bunun gibi bilmediğim ve chiplerinin kullanılmış olduğu bir sürü üst düzey cihaz da vardır. :) Dolayısıyla bu firmanın ; consumer sınıfı bir chip üreticisi olduğu son derecede yanlış bir bilgidir.


Kullanıcı avatarı
LBuyuk
V.I.P
V.I.P
Mesajlar: 18
Kayıt: Cum Eki 02, 2015 7:16 pm
DAW: Logic Pro X
Şehir: İstanbul
Has thanked: 18 time
Been thanked: 24 time
İletişim:

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen LBuyuk »

usoygur yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 5:33 pm

Selamlar,

Benim de çok beklediğim ve merak ettiğim bir üründü
Daha önce Class-D ürün getirmiyordunuz bu duruma çok sevindim.
Öte yandan icindeki chip ucuz anakartlardaki soundmax adlı onboard ses kartının chiplerini yapan Analog Devices'mış. Bu konudaki görüşleriniz nelerdir? Cift çevrimden geçiyor ve böyle consumer kalitesinde bir chip e sahip monitor stüdyoya sokulmalı mı sizce ?

Açıkcası ben bu durumu araştırıp sorup öğrendiğim de çok şaşırmıştım. Çok merak ettiğim bir üründü fakat bu durumu öğrenince vazgeçtim.

Sizlerin de bu konuda görüşlerinizi merak ediyorum.

Yorumlarınız için teşekkür ederim 🙏🏻

Selamlar,

Sevgili Uğur, öncelikle daha iyi araştırıp yazmalısın :)

Bugüne dek Class D ürün getirmediğimiz külliyen yanlış bilgi. Malumun mesleğimiz ve tutkumuz icabı teknolojideki gelişmeleri yakından takip etmekteyiz.

Class D teknolojiye sahip yükselticilerin ilk üretildiği tarihten bu yana bir takım markaların ithalatını yaptıklarımız da oldu, bunun dışında yakın takibe aldıklarımız da. Birkaç örnek vermem gerekirse hemen anımsadıklarım, 2007 yılında ithal ettiğimiz “Trends Audio” yükselticilerdir ki ilk piyasaya çıktığında Hi Fi camiasında müthiş bir etki yaratmıştı. Muhtemelen bunu da tevellütün yetmediğinden kaçırmışsın :)

Ardından Flying Mole yükselticiler ki döneminin en yüksek kalitede digital amp lerini yapmaktaydılar. Hatta PMC de bir dönem (ürettiği TB serisinde) bu amplileri kullanmaktaydı. Ve tabii ki 2013 yılından bu yana da yani “7 yıldır” PMC TwoTwo serisi aktif monitörleri ve TLE1 model aktif sub ları Türkiye’deki müzik dinleyicisi ve ses mühendisleri ile gururla buluşturmaktayız. (Muhtemelen bunu da araştırmamış olacaksın, PMC TwoTwo ve TLE1 serilerde Class D amp kullanmaktadır).

Gelelim DSP konusuna. Öncelikle sendeki bilgi yanlış, 2 kez değil sadece 1 kez AD/DA çevrim oluyor. Endişende sana hak veriyorum, DSP ve çevrim kalitesini konuşmak gerekirse açık söylemem lazım dinlemeden önce benim de senin gibi şüphelerim vardı. Zaten yazımda bu tip çekincelerime de yer verdim dikkat edersen. Ama elbette senden farklı olarak, bugüne kadar edindiğim tecrübe, bana test etmeden ve ezbere herhangi bir ekipman hakkında yorum yapmamın yanlış olacağını öğretti. Bu yüzden önce Fluid Audio FX 50 modelinin dinleme odama girmesini bekledim ve ardından okuduğun test yazısını yazmadan önce 3 günümü test yaparak geçirdim. Sonuç ise yine yazımda altını çizdiğim gibi kendi sınıfı için oldukça şaşırtıcı idi!

Aslında okuyucuları birtakım (bence gereksiz) teknik verilerle boğmak istemediğim için DSP konusunun detaylarına girmemiştim, madem sordun, o konuyu da açıklığa kavuşturalım; Fluid Audio FX 50 modelinde kullanılan ADAU1701, dünyada en çok saygı duyulan ve yüksek kaliltede üretim yapan markaların kullandığı DSP'lerden biri! Hatta çok daha üst sınıf ve yüksek fiyatlı monitörler de bunların kullandıldığını biliyoruz. Nasıl oldu da bu şekilde düşündün anlayamadım.

Örneğin, yine incelersen göreceksin ki Sonodyne yıllardır üst düzey serilerinde yine ADAU1701 kullanıyor. Hatta daha da iddialı bir şey söyleyeyim, bu sınıfta bugüne dek bu kadar “özel” bir DSP kullanıldığına açıkçası ben rastlamadım. Araştırırsan göreceksin ki sınıfında birçok marka, içinde mini EQ bulunan ST350 yonga amplifikatörü kullanıyor ve bu çipte sadece 2x 50w var. Fakat gözlemlediğim, bazı firmalar bunu olduğundan daha yüksek gösterebiliyorlar. Peki nereden anlayacağız doğrusunu o zaman dersen, hemen sana küçük bir ipucu vereyim, bu tip üreticilerin sinyal-gürültü oranlarına bakıver. Bu oranlardan bahsetmemelerinin bir nedeni var ;) Bir çok marka bunu listelemiyor bile!

Yükseltici tarafına gelirsek, FX 50’de Amp olarak Texas Instruments TPA3116d2 kullanılıyor ve bu tartışmasız sınıfındaki hoparlörlerde kullanılan yükselticilere kıyasla yeni jenerasyon ve çok daha iyi bir amplifikatör. Bu sınıfta birçok monitörde şikayet edilen yüksek seviyelerdeki “hiss” sesi FX 50 modelinde çok düşük mesela. Hatta nüans ve hassasiyet konusunda üst seviye bir monitör reflexi gösteriyor.

Amp yada DSP konusundaki endişelerin tamamen yersiz. Şimdilik uzatmamak için amp nin topolojisine girmiyorum bile (istersen bunu da açarım bir ara). Ama bu sınıfta alıştığımızın dışında oldukça özel bir yapıya sahip olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Sonuç olarak aktif monitör üreticilerine yepyeni standartlar getireceğine inandığım bu ürünü stüdyo ya da ev stüdyosunda kullanmak isteyen herkese gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim.

Sana da 30 yıla yaklaşan mesleki tecrübemin ışığında önerim, ezbere hareket etmeden, mutlaka dinleyerek karar vermen olur. Dinlersin, seversin, sevmezsin o ayrı bir konu. Lakin son sözü her zaman kulakların söylemeli. Bunu da naçizane ve haddim olmayarak bir abi tavsiyesi olarak kabul et lütfen.

Bu arada yeri gelmişken, dilersen, F5 modeli de hala üretimde ve Class AB yükseltici kullanmakta ve fiyatı daha da ucuz! Hatırlarsan, BL Müzik’i ziyarete geldiğinde F5 modeli çalar durumdaydı ve senin duyduğunda ilk tepkin “ aa ne biçim çalıyor, ben bununla mix mastering bile yaparım” olmuştu :) . Kısaca bu model de yine kendi klasmanında sınıfının üzerinde ses kalitesi ile önemli bir alternatif olarak göz kırpmaya devam ediyor.

Sevgilerimle…


Mertay
Yerel Moderator
Yerel Moderator
Mesajlar: 31
Kayıt: Sal May 05, 2020 6:29 pm
Has thanked: 19 time
Been thanked: 11 time

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen Mertay »

usoygur yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 5:33 pm

...

Amatör bir arkadaşım birkaç ay önce dsp'li uygun fiyatlı monitör aldı (adam t7v) ve ilk defa dsp nasıl oluyormuş diye dinleme şansım oldu. Geçmişte oda mic.i+program'la ayarlanmış sistemler dinledim ve hiç çekici gelmemişlerdi, bu çözüm bence çok daha iyi bir yaklaşım.

Yani aklınızdaki teknik çekinceleri bende düşünmüştüm ama zaten fiyat düştükçe alt kategori ürünler hep birşeyi kompanse etmekten ibaret, dinleyip kıyaslayınca bu şekilde kompanse daha iyi olmuş dedirtti bana. Negatifi en çok nerede hissettin derseniz o da enteresan bence, zayıf noktayı frekans cevabına ilişkin tınıda değilde dinamiklerde daha çok irdeledim.


Kullanıcı avatarı
Barış Büyük
V.I.P
V.I.P
Mesajlar: 71
Kayıt: Cmt Ağu 02, 2014 5:37 pm
DAW: Protools Ultimate HD. Logic Pro X.
Şehir: İstanbul
Has thanked: 29 time
Been thanked: 97 time
İletişim:

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen Barış Büyük »

Mertay aslında "dinamik" sorununa pahalı monitörlerin bir kısmında da rastlıyoruz. 2 sebebi olabilir diye düşünüyorum;

Kabin tasarımı
Amplifikatör Yapısı
Mesela ben özellikle bir markanın üst modelinde kabin tasarımı sorununu hayretler içinde gözlemlemiştim. Bahsettiğim monitör bugün 55 bin TL civarında fiyata sahip. Özetle, bazı monitörlerde ses gerçekten çok sıkışmış ve dinamiklerden yoksun duyuluyor, kazık gibi geliyor...

Tabi ucuz monitörlerin önemli bir kısmında dediğin gibi "dinamik" sorunu fazlasıyla var. İşte bu noktada gerçekten monitör seçerken (ucuz veya pahalı) birçok kişinin nelere dikkat etmesi gerektiğini bilmediğine şahit oluyoruz. Herkes elbette bu detayları çok iyi bilmek zorunda da değil, monitör seçim konusu da yeterli süre birçok farklı marka/model monitör kullanmış olmayı, mesleki tecrübeyi, vs gerektiriyor. O sebeple bu işlere yeni başlayan veya tecrübe eksikliği olanların mutlaka kulağına, tecrübesine, işine güvendikleri insanları takip ederek "doğru" bilgi almak için çaba sarf etmesi gerek. Çünkü öyle bir hal aldı ki dijital platformlar, herkes ağzına geleni söylüyor, gizli reklam yapıyor, vs... Doğal olarak da insanların kafaları karışıyor veya yanlış yönlendirilmiş oluyorlar...


usoygur
Mesajlar: 4
Kayıt: Cmt Haz 06, 2020 5:16 pm

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen usoygur »

Selamlar,

Ben Fluid Audio gibi entry-level monitörlerin Class-D versiyonlarından bahsediyorum. Bu fiyat aralığında daha önce sunduğunuz bir monitör olmadı diye biliyorum. Yanılıyorsam kusura bakmayın. Yani kesinlikle araştırarak yazan birisiyimdir herzaman :)

DSP'li monitörlerde duyduğumuz ses çift çevrimden geçer, ses kartımız / converter'ımızdan çıkan ses, aynı zamanda monitörlerin içindede çevrimden geçer. Dolayısıyla duyum esnasında çift çevrimi duyuyor oluruz yanlışsa lütfen düzeltin. Ayrıca daha önceki yorumlarınıza istinaden şüphelerinizde ve görüşlerinizde değişiklik olması sevindirici bir gelişme. İlk yazdığınızda bu tarz çekincelerinizi belirtmemiştiniz o nedenle sordum. Evet test etmeden ezbere bir ürünü yargılamama konusunda size katılıyorum. Bir ürünü dinlemeden, denemeden onun ne kadar iyi veya kötü olduğunu anlamamız veya bu konuda tahmini yorumlarda bulunmamız yanlış olur. Bende bu noktada siz değerli distribütörlere sattıkları ürün hakkında sorularımı ilettim. Açıklamalar için teşekkürler. Ayrıca bu konudaki önyargılardan kurtulmamız gerektiği konusunda sizinle hemfikirim.

DSP ve Converter çipi aslında dediğiniz gibi gereksiz detaylardan ibaret. Bir monitör iyi ses veriyorsa sanırım gerisini çok fazla düşünmeye gerek yok ama insan merak ediyor haliyle. Analog Devices'i biliyorum. Genellikle tüketici seviyesi çipler üretiyorlardı, bahsettiğiniz firma daha önce anakart dünyasına SoundMAX onboard ses kartları ile giriş yapıp, daha sonra Realtek vs. gibi firmalarla rekabet edemediği ve pastadaki payları düşük kaldığı için çekilmiş bir firma bu konuda duyuruları var. Daha sonra son kullanıcı seviyesinde çipler vs. üretmeye devam ettiler hala devam ediyorlar. Bahsi geçen çipin çok özel bir durumu yok. Zaten bu tarz çiplerin çok büyük işler yaptığını düşünmek yanlış olur. Öyle olsaydı Dangerous Music kullandığı çeviricilerde 17 yıllık çipleri kullanmazdı sanırım. Demekki bundan 17 sene önce çıkmış bir çip bile günümüzde gerekli sonik yeterliliğe sahip.

TPA3116d2 amp'ın hangi konuda yeni jenerasyon olduğunu açıklama şansınız var mı? 5-10 dolara satılan ve hemen hemen herkesin internetten satın alıp kendi DIY amplarını kurabileceği yine son kullanıcı seviyesi bir amp diye biliyorum. 2010'ların başından beri piyasada. Yeni jenerasyondan kastınız nedir? Bu amp'i özel yapan detayı kaçırmış olabilirim.

Amp ve DSP konusunda endişelerim yok, olsaydı zaten Kali Audio IN8 kullanmazdım. Pasif bir monitör kullanırdım. Benim bu konudaki görüşüm sizinle bugünkü görüşünüzle örtüşüyor ve bu konudaki endişelerin yersiz olduğunu hem düşünüyor hem biliyorum. Özellikle bu fiyat aralığında endişeye düşmek konuyu iyice yersiz hale getiriyor. Ben zaten denemeden ürün alınması taraftarı değilim. Fluid Audio'ya karşı bir önyargı taşımıyorum, dinlemeden hakkında konuşmak gerçekten doğru bir davranış olmaz, tıpkı diğer monitörler gibi denemek lazım. O nedenle size bu konuda sorular ilettim ve vermiş olduğunuz açık cevaplar için teşekkür ederim. Bir ürünü denemeden hakkında yorum yapmaktan sizin gibi kaçındığım için umarım en kısa zamanda yeni seriyi deneme şansı bulurum 🙏🏻

LBuyuk yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 10:27 pm
usoygur yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 5:33 pm

Selamlar,

Sevgili Uğur, öncelikle daha iyi araştırıp yazmalısın :)

Bugüne dek Class D ürün getirmediğimiz külliyen yanlış bilgi. Malumun mesleğimiz ve tutkumuz icabı teknolojideki gelişmeleri yakından takip etmekteyiz.

Class D teknolojiye sahip yükselticilerin ilk üretildiği tarihten bu yana bir takım markaların ithalatını yaptıklarımız da oldu, bunun dışında yakın takibe aldıklarımız da. Birkaç örnek vermem gerekirse hemen anımsadıklarım, 2007 yılında ithal ettiğimiz “Trends Audio” yükselticilerdir ki ilk piyasaya çıktığında Hi Fi camiasında müthiş bir etki yaratmıştı. Muhtemelen bunu da tevellütün yetmediğinden kaçırmışsın :)

Ardından Flying Mole yükselticiler ki döneminin en yüksek kalitede digital amp lerini yapmaktaydılar. Hatta PMC de bir dönem (ürettiği TB serisinde) bu amplileri kullanmaktaydı. Ve tabii ki 2013 yılından bu yana da yani “7 yıldır” PMC TwoTwo serisi aktif monitörleri ve TLE1 model aktif sub ları Türkiye’deki müzik dinleyicisi ve ses mühendisleri ile gururla buluşturmaktayız. (Muhtemelen bunu da araştırmamış olacaksın, PMC TwoTwo ve TLE1 serilerde Class D amp kullanmaktadır).

Gelelim DSP konusuna. Öncelikle sendeki bilgi yanlış, 2 kez değil sadece 1 kez AD/DA çevrim oluyor. Endişende sana hak veriyorum, DSP ve çevrim kalitesini konuşmak gerekirse açık söylemem lazım dinlemeden önce benim de senin gibi şüphelerim vardı. Zaten yazımda bu tip çekincelerime de yer verdim dikkat edersen. Ama elbette senden farklı olarak, bugüne kadar edindiğim tecrübe, bana test etmeden ve ezbere herhangi bir ekipman hakkında yorum yapmamın yanlış olacağını öğretti. Bu yüzden önce Fluid Audio FX 50 modelinin dinleme odama girmesini bekledim ve ardından okuduğun test yazısını yazmadan önce 3 günümü test yaparak geçirdim. Sonuç ise yine yazımda altını çizdiğim gibi kendi sınıfı için oldukça şaşırtıcı idi!

Aslında okuyucuları birtakım (bence gereksiz) teknik verilerle boğmak istemediğim için DSP konusunun detaylarına girmemiştim, madem sordun, o konuyu da açıklığa kavuşturalım; Fluid Audio FX 50 modelinde kullanılan ADAU1701, dünyada en çok saygı duyulan ve yüksek kaliltede üretim yapan markaların kullandığı DSP'lerden biri! Hatta çok daha üst sınıf ve yüksek fiyatlı monitörler de bunların kullandıldığını biliyoruz. Nasıl oldu da bu şekilde düşündün anlayamadım.

Örneğin, yine incelersen göreceksin ki Sonodyne yıllardır üst düzey serilerinde yine ADAU1701 kullanıyor. Hatta daha da iddialı bir şey söyleyeyim, bu sınıfta bugüne dek bu kadar “özel” bir DSP kullanıldığına açıkçası ben rastlamadım. Araştırırsan göreceksin ki sınıfında birçok marka, içinde mini EQ bulunan ST350 yonga amplifikatörü kullanıyor ve bu çipte sadece 2x 50w var. Fakat gözlemlediğim, bazı firmalar bunu olduğundan daha yüksek gösterebiliyorlar. Peki nereden anlayacağız doğrusunu o zaman dersen, hemen sana küçük bir ipucu vereyim, bu tip üreticilerin sinyal-gürültü oranlarına bakıver. Bu oranlardan bahsetmemelerinin bir nedeni var ;) Bir çok marka bunu listelemiyor bile!

Yükseltici tarafına gelirsek, FX 50’de Amp olarak Texas Instruments TPA3116d2 kullanılıyor ve bu tartışmasız sınıfındaki hoparlörlerde kullanılan yükselticilere kıyasla yeni jenerasyon ve çok daha iyi bir amplifikatör. Bu sınıfta birçok monitörde şikayet edilen yüksek seviyelerdeki “hiss” sesi FX 50 modelinde çok düşük mesela. Hatta nüans ve hassasiyet konusunda üst seviye bir monitör reflexi gösteriyor.

Amp yada DSP konusundaki endişelerin tamamen yersiz. Şimdilik uzatmamak için amp nin topolojisine girmiyorum bile (istersen bunu da açarım bir ara). Ama bu sınıfta alıştığımızın dışında oldukça özel bir yapıya sahip olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Sonuç olarak aktif monitör üreticilerine yepyeni standartlar getireceğine inandığım bu ürünü stüdyo ya da ev stüdyosunda kullanmak isteyen herkese gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim.

Sana da 30 yıla yaklaşan mesleki tecrübemin ışığında önerim, ezbere hareket etmeden, mutlaka dinleyerek karar vermen olur. Dinlersin, seversin, sevmezsin o ayrı bir konu. Lakin son sözü her zaman kulakların söylemeli. Bunu da naçizane ve haddim olmayarak bir abi tavsiyesi olarak kabul et lütfen.

Bu arada yeri gelmişken, dilersen, F5 modeli de hala üretimde ve Class AB yükseltici kullanmakta ve fiyatı daha da ucuz! Hatırlarsan, BL Müzik’i ziyarete geldiğinde F5 modeli çalar durumdaydı ve senin duyduğunda ilk tepkin “ aa ne biçim çalıyor, ben bununla mix mastering bile yaparım” olmuştu :) . Kısaca bu model de yine kendi klasmanında sınıfının üzerinde ses kalitesi ile önemli bir alternatif olarak göz kırpmaya devam ediyor.

Sevgilerimle…


usoygur
Mesajlar: 4
Kayıt: Cmt Haz 06, 2020 5:16 pm

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen usoygur »

Siz sanırım henüz kullandığınız ürünün özelliklerini tam olarak bilmiyorsunuz,

SPL Director MK2 özellikleri:
Velvet Sound DA Converter
The Director MK2 is equipped with a completely new digital-to-analog converter board. It is an all new design based on the AK4490 Velvet Sound DAC chip from AKM. The new DAC supports PCM audio up to 768 kHz sample rates with 32-bit and DSD audio playback up to DSD4 or DSD256. It sports four digital stereo inputs: AES/EBU, USB, COAX, OPTICAL.

Yani AK4490 Velvet Sound kullanmakta.
Mytek ürünü de Saber 9028PRO kullanıyor malesef.

Sizlere bilgi veren arkadaşlarımız sanırım yanlış bilgi vermişler.

Mehmet Uzunosmanoğlu yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 9:23 pm
usoygur yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 5:33 pm

Öte yandan icindeki chip ucuz anakartlardaki soundmax adlı onboard ses kartının chiplerini yapan Analog Devices'mış. Bu konudaki görüşleriniz nelerdir? Cift çevrimden geçiyor ve böyle consumer kalitesinde bir chip e sahip monitor stüdyoya sokulmalı mı sizce ?

@usoygur söz konusu bilgiyi nereden edindiniz bilmiyorum ama sahip olduğunuz bu yanlış bilgiyi düzeltmek isterim. Analog Diveces firması dünya çapında ve çok büyük bir chip üreticisi firmadır. Örneğin şu anda kullandığım SPL Director DAC ve ayrıca bildiğim kadarıyla Mytek 8x192'de kullanılan high-end chiplerin üreticisidir. Eminim bunun gibi bilmediğim ve chiplerinin kullanılmış olduğu bir sürü üst düzey cihaz da vardır. :) Dolayısıyla bu firmanın ; consumer sınıfı bir chip üreticisi olduğu son derecede yanlış bir bilgidir.


Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2553
Kayıt: Sal Mar 25, 2014 12:05 am
Has thanked: 61 time
Been thanked: 28 time

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

usoygur yazdı:
Pzt Haz 08, 2020 10:32 am

Siz sanırım henüz kullandığınız ürünün özelliklerini tam olarak bilmiyorsunuz,

SPL Director MK2 özellikleri:
Velvet Sound DA Converter
The Director MK2 is equipped with a completely new digital-to-analog converter board. It is an all new design based on the AK4490 Velvet Sound DAC chip from AKM. The new DAC supports PCM audio up to 768 kHz sample rates with 32-bit and DSD audio playback up to DSD4 or DSD256. It sports four digital stereo inputs: AES/EBU, USB, COAX, OPTICAL.

Yani AK4490 Velvet Sound kullanmakta.
Mytek ürünü de Saber 9028PRO kullanıyor malesef.

Sizlere bilgi veren arkadaşlarımız sanırım yanlış bilgi vermişler.

Mehmet Uzunosmanoğlu yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 9:23 pm
usoygur yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 5:33 pm

Öte yandan icindeki chip ucuz anakartlardaki soundmax adlı onboard ses kartının chiplerini yapan Analog Devices'mış. Bu konudaki görüşleriniz nelerdir? Cift çevrimden geçiyor ve böyle consumer kalitesinde bir chip e sahip monitor stüdyoya sokulmalı mı sizce ?

@usoygur söz konusu bilgiyi nereden edindiniz bilmiyorum ama sahip olduğunuz bu yanlış bilgiyi düzeltmek isterim. Analog Diveces firması dünya çapında ve çok büyük bir chip üreticisi firmadır. Örneğin şu anda kullandığım SPL Director DAC ve ayrıca bildiğim kadarıyla Mytek 8x192'de kullanılan high-end chiplerin üreticisidir. Eminim bunun gibi bilmediğim ve chiplerinin kullanılmış olduğu bir sürü üst düzey cihaz da vardır. :) Dolayısıyla bu firmanın ; consumer sınıfı bir chip üreticisi olduğu son derecede yanlış bir bilgidir.

@usoygur öncelikle şunu söylemeliyim : Ben bu Forum'un eski bir üyesiyim. Siz henüz bir kaç günlük üyesisiniz. Bu Forum'da bizler sizin ;
"Siz sanırım henüz kullandığınız ürünün özelliklerini tam olarak bilmiyorsunuz,"
"Sizlere bilgi veren arkadaşlarımız sanırım yanlış bilgi vermişler."
şeklindeki imalı ve karşısındakini cahil yerine koyan üsluplara alışık değiliz.

Siz beni tanıyor musunuz ? Tanımıyorsunuz.
Benim ne yapıp ettiğimi , nasıl bir insan olduğumu biliyor musunuz ? Bilmiyorsunuz.
Hayattaki prensiplerimin neler olduğu hakkında bir bilginiz var mı ? Yok.

Şimdi benim hakkımda sizin nezdinizde bu kadar bilinmezlik varken , benim için yukarıda alıntıladığım cümleleri nasıl kurabiliyorsunuz ? Bu cüreti nereden bulabiliyorsunuz ? Sizce bu ifadeleriniz ; biraz haddini aşmak ve terbiye/saygı sınırlarını zorlamak olmuyor mu ?

Bak sevgili kardeşim , burası diğer forum ve Facebook gruplarına benzemeyen müstesna bir platformdur. Bütün üyeleri saygı değer insanlardır. Bu Forum'un yazılı olan ve olmayan bazı kuralları vardır. Herkes yıllardır bu kurallara harfiyen uyar. Dolayısıyla eğer bu Forum'da yararlı ve kalıcı olmak istiyorsanız , benim size tavsiyem , öncelikle bu Forum'un ruhunu öğrenmeye gayret edin ve lütfen uslubunuzu buna göre ayarlayın. Forum'un " ak saçlıları"ndan biri olarak bu keyfiyeti dikkate almanızı özellikle rica ediyorum.

Gelelim diğer belirttiğiniz hususlara :

Bir kere ben SPL Director MKII değil , ilk versiyon olan SPL Director'ü kullanıyorum. SPL ; Director modelinde , Analog Devices firmasının , sektörde adeta klasik olarak kabul edilen , high-end AD1955 chip setini kullanmıştır. Bu konuyu biraz araştırırsanız bu gerçeği görebilirsiniz.

Bunun yanı sıra aşağıda linkini verdiğim tartışmada ; bir Mytek yetkilisi , Mytek 8x192 modelinde AD1955 chipini kullandıklarını , ayrıca 8000 USD fiyat ile satılan Bricasti'nin DAC'sinde de aynı chipin kullanıldığını vurgulamaktadır.

https://audiophilestyle.com/forums/topi ... nYbC8RK-EU

Benim bu konuya yeni örnekler bulmak amacıyla biraz önce yaptığım araştırma çerçevesinde ; Dangerous Music'in , Dangerous Music Convert-8 multi channel konvertöründe aynı şekilde AD1955 chipinin kullanıldığını görebiliyoruz :

https://www.soundonsound.com/reviews/da ... -convert-8

Bu örneklediğim cihazların piyasadaki üst seviye cihazlar olduğu konusunda her halde hemfikirizdir.

SONUÇ : Analog Devices firması ileri sürdüğünüz gibi merdiven altı bir üretici maalesef değildir. Dünya çapında ciddi bir üreticidir. Ürettiği chipler , AD1955 örneğinde olduğu gibi , ciddi audio firmalarının üst düzey cihazlarında kullanılmaktadır. Umarım mesele yeterince anlaşılmıştır.


Kullanıcı avatarı
LBuyuk
V.I.P
V.I.P
Mesajlar: 18
Kayıt: Cum Eki 02, 2015 7:16 pm
DAW: Logic Pro X
Şehir: İstanbul
Has thanked: 18 time
Been thanked: 24 time
İletişim:

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen LBuyuk »

Sevgili Uğur, postuma cevaben yazdıklarının neresinden tutsam elimde kalıyor! Hangisinden başlayayım bilemiyorum. Yine de seninle olan hukukumuza istinaden sabırla herbirini yanıtlayacağım. Lakin öncelikle altını çizmek istediğim bir nokta var;

Mehmet Uzunosmanoğlu ağbimiz son derece saygıdeğer ve mütevazi bir şahsiyettir. Kendisine atfettiğin “yanlış bilgi verilmiş” ithamı ise hiç hoş olmamış. Kendisi bizim de bir çok konuda derin bilgisinden yararlandığımız, araştırmacı ve daha da önemlisi son derece dürüst bir kişiliktir.

Şimdi gelelim yanıtlarıma:

usoygur yazdı:

“Ben Fluid Audio gibi entry-level monitörlerin Class-D versiyonlarından bahsediyorum. Bu fiyat aralığında daha önce sunduğunuz bir monitör olmadı diye biliyorum. Yanılıyorsam kusura bakmayın.”

İlk postuna dönersek orada şu cümleyi kurmuşsun:

usoygur yazdı:

“Daha önce Class-D ürün getirmiyordunuz bu duruma çok sevindim.”

Bu yazına yanıt olarak ben de daha önce getirdiğimizi belirttim. Eğer “Class D yapıda ve giriş seviyesinde aktif monitor ithal etmiyordunuz” şeklinde yazsaydın, ben de ona göre yanıtlardım. Unutma ki ancak doğru soruyu sorduğunda doğru yanıtı alabilirsin! Malumun aklından geçenleri kestirmem zor. Şimdi son paylaşımında bu detayı düzelttiğini kabul ederek hemen yanıtlayayım;

İlk Class D ampliler üretilmeye başladığında giriş seviyesinde, Trends Audio marka yükselticileri Türkiye’ye getirdik. Bunlar giriş seviyesi bir üründü ve o dönem yaygın kullanılan pasif Avantone MixCube v.b monitörlerle eşlendi.

Özetle, orada burada atıp tutanlar ekmeğe pepe derken, biz test odalarımızda dijital amplilerin avantaj / dezavantajlarını tartışıyorduk.

usoygur yazdı:

DSP'li monitörlerde duyduğumuz ses çift çevrimden geçer, ses kartımız / converter'ımızdan çıkan ses, aynı zamanda monitörlerin içindede çevrimden geçer. Dolayısıyla duyum esnasında çift çevrimi duyuyor oluruz yanlışsa lütfen düzeltin.

Bu hepimizin bildiği genel geçer bir bilgi. Fakat yine ilk yazına döndüğümde eksik bıraktığın noktalardan dolayı sadece “Fluid Audio” markasına ait bir sorunmuş ve hoparlörün içinde 2 kez AD/DA yapılıyormuş gibi algılanıyor. Bu tip saptamalar yaparken cümleleri dikkatli seçmediğinde yanlış anlamaların da önünü açmış oluyorsun. Hadi gel birlikte ne yazmışsın bir bakalım:

usoygur yazdı:

Cift çevrimden geçiyor ve böyle consumer kalitesinde bir chip e sahip monitor stüdyoya sokulmalı mı sizce?

Oysa bu durum, bildiğin gibi dijital girişi olmayan ve Class D çalışan tüm monitor üreticileri için genel geçer bir durum. Bu mantıkla baktığında hepsi çift çevrimden geçiyor zaten :) İşin sistematiği bu yani. Ve bu durum daha önce yazdığım gibi sadece Fluid Audio için geçerli değil; PMC, Genelec, Adam, Kii, IK Media iLoud, Neumann, vs de aynı Fluid Audio gibi hoparlörlerinde DSP kullanmakta ve “çevrim” aynı şekilde yapılmakta.

Kullandığı chip’in kalitesi meselesi ile ilgili görüşlerimi ise zaten yazdım, bu yüzden tekrarlama ihtiyacı hissetmiyorum. Son sözü kulaklar söyler diyor ve geçiyorum.

usoygur yazdı:

Çok merak ettiğim bir üründü fakat bu durumu öğrenince vazgeçtim.

usoygur yazdı:

Bir ürünü dinlemeden, denemeden onun ne kadar iyi veya kötü olduğunu anlamamız veya bu konuda tahmini yorumlarda bulunmamız yanlış olur.

Bir an için “ilk postu ve ikincisini yazan aynı kişi mi?” diye tekrar kontrol etme ihtiyacı hissettim :) Henüz FX 50 monitörü dinlemediğine göre, denemeden iyi – kötü olduğuna dair bir fikir vermenin yanlış olduğunu yazan ile henüz dinlememişken vazgeçen aynı kişi :)

usoygur yazdı:

DSP ve Converter çipi aslında dediğiniz gibi gereksiz detaylardan ibaret.

usoygur yazdı:

Bundan 17 sene önce çıkmış bir çip bile günümüzde gerekli sonik yeterliliğe sahip.

Chip konusunu açan ben değilim, hoparlörü dinlemekten vazgeçtiğini yazan ise bizzat-i yine sensin :) Dikkat edersen test yazımda chip konusundan bahsetmedim bile… Peki o halde bu denli gereksiz olduğunu düşünüyorsan neden bu konuyu açtın diye sorabilirim herhalde?

usoygur yazdı:

TPA3116d2 amp'ın hangi konuda yeni jenerasyon olduğunu açıklama şansınız var mı? 5-10 dolara satılan ve hemen hemen herkesin internetten satın alıp kendi DIY amplarını kurabileceği yine son kullanıcı seviyesi bir amp diye biliyorum. 2010'ların başından beri piyasada. Yeni jenerasyondan kastınız nedir? Bu amp'i özel yapan detayı kaçırmış olabilirim.

FX 50 modelinde kullanılan yükseltici ile igili yazdığımı dikkatlice okumamışsın :) Yazdığımı aynen kopyalıyorum, lütfen daha dikkatlice okurmusun?

"Bu tartışmasız sınıfındaki hoparlörlerde kullanılan yükselticilere kıyasla yeni jenerasyon ve çok daha iyi bir amplifikatör"

Daha da detaylandırmak istersen dinlemeye geldiğinde neden daha iyi bir ampli olduğunu yani topolojisini anlatırım. Unutmaki bir hoparlöre iyi çaldıran şey onun total tasarımından doğan tınıdır. Dolayısıyla gerçek bir referans monitorde “amp - iç kablolama – izolasyon – kabin tasarımı ve sürücüler” ile yakalanan ahenk onu iyi ya da kötü monitor yapar. Bu yüzden içinde kullanılan amp nin chip inden çok daha önemlisi referans monitörün “total seslendirme becerisi”dir.

Daha da fazla gereksiz bilgiyle burayı elektronik mühendisliği forumuna çevirmenin kimseye faydası olacağını zannetmiyorum. Sonuçta hep vurguladığım üzere insanlar zaten dinleyerek karar vermeli.

usoygur yazdı:

Analog Devices'i biliyorum. Genellikle tüketici seviyesi çipler üretiyorlardı, bahsettiğiniz firma daha önce anakart dünyasına SoundMAX onboard ses kartları ile giriş yapıp, daha sonra Realtek vs. gibi firmalarla rekabet edemediği ve pastadaki payları düşük kaldığı için çekilmiş bir firma bu konuda duyuruları var. Daha sonra son kullanıcı seviyesinde çipler vs. üretmeye devam ettiler hala devam ediyorlar. Bahsi geçen çipin çok özel bir durumu yok. Zaten bu tarz çiplerin çok büyük işler yaptığını düşünmek yanlış olur. Öyle olsaydı Dangerous Music kullandığı çeviricilerde 17 yıllık çipleri kullanmazdı sanırım.

Analog Devices’ın ürettiği high-preformans chip’lerle ilgili şimdi okudum, Mehmet Abi zaten gerekli açıklamayı layıkıyla yapmış. Orayı dikkatlice okursan hangi firmaların, hangi ürünlerinde "Analog Devices" chip kullandığını görebilirsin.

usoygur yazdı:

Özellikle bu fiyat aralığında endişeye düşmek konuyu iyice yersiz hale getiriyor. Ben zaten denemeden ürün alınması taraftarı değilim. Fluid Audio'ya karşı bir önyargı taşımıyorum, dinlemeden hakkında konuşmak gerçekten doğru bir davranış olmaz, tıpkı diğer monitörler gibi denemek lazım. O nedenle size bu konuda sorular ilettim ve vermiş olduğunuz açık cevaplar için teşekkür ederim. Bir ürünü denemeden hakkında yorum yapmaktan sizin gibi kaçındığım için umarım en kısa zamanda yeni seriyi deneme şansı bulurum.

Elbette dinleme odamızda bir çift kurulu durumda ve dinlemeye hazır. Hatta dilersen şu anda kullanmakta olduğun monitörünü de kap gel. Olumlu / olumsuz yönlerini birebir karşılaştırma fırsatın da olur.


usoygur
Mesajlar: 4
Kayıt: Cmt Haz 06, 2020 5:16 pm

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen usoygur »

Selamlar Mehmet bey,
Forum da nekadar eski olup olmadığınızın sizinle konuşamayacağım ya da bir konu hakkında tartışamayacağım ile ilgili bir kıdem getirmiyor sanırım. Bende forum da yeniyim, zamanla birbirimizi daha iyi tanırız diye umuyorum.
Sizi tanımam, ne yaptıgınız beni ilgilendirmez, belki müzisyensiniz, müzik dinlemeyi para yatırmak olarak tanımlayan birisiniz, bilemediğim için ben sadece ne yazıldıgına bakarım teknik konu oldugun da, herkezi tanımamız mümkün değil malesef, birde sadece yazı oldugundan bazen farklı anlaşılabiliniyor. Kişilik olarak değil, yapılan yoruma göre cevap vermek daha doğru geliyor bana. Nasıl bir insan oldugunuzun da yaptığınız yorumlara bakış açımı etkileyeceğini düşünmeyiniz, teknik olarak bir konu konuşuldugunda kim ve ne oldugunu aramayorum, ama sanırım söylediğimi yanlış anlamışssınız bu konuda kırıcı davranmak istemedim, yanlış anlaşılmasın, çok iyi niyetli ve açık sözlüyümdür biraz. Burasını diğer forumlara benzememesinin sebebini anlayamadım, gayet güzel bir platform bence. Kurallara uymayacak birşey yapmadığımı düşünüyorum, normalde hakaret ve buna benzer durumlarda aksiyon alınır, tartışma ve soru içeren kısımların sorun olacağını sanmıyorum, sonuç olarak kötü niyetli oldugum düşünüyorsa bu düşünceden vazgeçmenizi rica ederim.Bizim de çevremizde genelde ya aksakallılar ya da kel arkadaşlarımız oluyor genelde bu çok normal. Saygımız da bir kusur oldu ise affola. Kişisel olarak üzerinize alındıgınız birşey varsa onun için de kusuruma bakmayın, yanlış anlaşılmak istemem.

Ürünün özelliklerini bilmediğinizi düşünmemin sebebi Mk1 oldugunu tahmin edememiştim,ürün artık üretilmediğinden ayrıca mk2 ile bahsettiğimiz çipten çoktan vazgeçtiği için, halen o ürünü kullandığınızı düşünmemiştim kusura bakmayın.
Hatta Kağıt üzerin de MK1 in MK2 ye göre Specler inin daha iyi olduğunu bilmekteyim.

Belki sizler farketmediniz ama benim asıl belirtmek istediğim konu chiplerin ne ve nasıl oldugu değil.Önemli olan ürünün genel tasarımıdır.
Ben her ürünün önyargısız şekilde, içerisinde hangi komponent, Class anfi yapım yeri vs. gibi durumları gözardı ederek, DİNLEDİKTEN SONRA yorum yapılmasına inanan ve bunu tecrübe etmiş birisiyim. Yukarıdaki yazımda söylediğim gibi "bundan 17 sene önce çıkmış bir çip bile günümüz de sonik yeterliliğe sahip" diye belirtmişim.

DSP ve buna benzer yapılara da hiçbirzaman karşı olmadığımı belirtmiştim. Olsaydım da Pasif ürün kullanıcısı olacağımı söylemiştim. Hatta çok severek kullandığım ve aşırı güvendiğim CLASS-D Kali IN-8 ler bunlara örnektir. Bilmiyorum dinledinizmi ?

Finalde bahsetmek istediğim ve Levent beyle de, anladığım kadarıyla aynı şeyleri düşündüğümüzü düşünüp, DSP, CONVERTER chip i ve buna benzer tek komponentlerin genel olarak sese direkt etki etmediğini anlamış oluyoruz.

O yüzden ben her ürünün önyargısız dinlenmesi gerektiğini ve ondan sonra yorum yapılması gerektiğini savunan birisiyim.

Söylediğim gibi Fluid audio ya karşı bir önyargım da yok. Sadece sorular ilettim ve cevabını ve bakış açısını fazlasıyla aldım.

Ürünü de içierisndeki chip vb DSP gibi öğelerini yargılamadan önüme koyup dinleyeceğim dinledikten sonra yorum yapacağım.

Güzel açıklamalarınız, görüşleriniz ve ürün hakkın da verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim.

Mehmet Uzunosmanoğlu yazdı:
Pzt Haz 08, 2020 9:40 pm
usoygur yazdı:
Pzt Haz 08, 2020 10:32 am

Siz sanırım henüz kullandığınız ürünün özelliklerini tam olarak bilmiyorsunuz,

SPL Director MK2 özellikleri:
Velvet Sound DA Converter
The Director MK2 is equipped with a completely new digital-to-analog converter board. It is an all new design based on the AK4490 Velvet Sound DAC chip from AKM. The new DAC supports PCM audio up to 768 kHz sample rates with 32-bit and DSD audio playback up to DSD4 or DSD256. It sports four digital stereo inputs: AES/EBU, USB, COAX, OPTICAL.

Yani AK4490 Velvet Sound kullanmakta.
Mytek ürünü de Saber 9028PRO kullanıyor malesef.

Sizlere bilgi veren arkadaşlarımız sanırım yanlış bilgi vermişler.

Mehmet Uzunosmanoğlu yazdı:
Cmt Haz 06, 2020 9:23 pm

@usoygur söz konusu bilgiyi nereden edindiniz bilmiyorum ama sahip olduğunuz bu yanlış bilgiyi düzeltmek isterim. Analog Diveces firması dünya çapında ve çok büyük bir chip üreticisi firmadır. Örneğin şu anda kullandığım SPL Director DAC ve ayrıca bildiğim kadarıyla Mytek 8x192'de kullanılan high-end chiplerin üreticisidir. Eminim bunun gibi bilmediğim ve chiplerinin kullanılmış olduğu bir sürü üst düzey cihaz da vardır. :) Dolayısıyla bu firmanın ; consumer sınıfı bir chip üreticisi olduğu son derecede yanlış bir bilgidir.

@usoygur öncelikle şunu söylemeliyim : Ben bu Forum'un eski bir üyesiyim. Siz henüz bir kaç günlük üyesisiniz. Bu Forum'da bizler sizin ;
"Siz sanırım henüz kullandığınız ürünün özelliklerini tam olarak bilmiyorsunuz,"
"Sizlere bilgi veren arkadaşlarımız sanırım yanlış bilgi vermişler."
şeklindeki imalı ve karşısındakini cahil yerine koyan üsluplara alışık değiliz.

Siz beni tanıyor musunuz ? Tanımıyorsunuz.
Benim ne yapıp ettiğimi , nasıl bir insan olduğumu biliyor musunuz ? Bilmiyorsunuz.
Hayattaki prensiplerimin neler olduğu hakkında bir bilginiz var mı ? Yok.

Şimdi benim hakkımda sizin nezdinizde bu kadar bilinmezlik varken , benim için yukarıda alıntıladığım cümleleri nasıl kurabiliyorsunuz ? Bu cüreti nereden bulabiliyorsunuz ? Sizce bu ifadeleriniz ; biraz haddini aşmak ve terbiye/saygı sınırlarını zorlamak olmuyor mu ?

Bak sevgili kardeşim , burası diğer forum ve Facebook gruplarına benzemeyen müstesna bir platformdur. Bütün üyeleri saygı değer insanlardır. Bu Forum'un yazılı olan ve olmayan bazı kuralları vardır. Herkes yıllardır bu kurallara harfiyen uyar. Dolayısıyla eğer bu Forum'da yararlı ve kalıcı olmak istiyorsanız , benim size tavsiyem , öncelikle bu Forum'un ruhunu öğrenmeye gayret edin ve lütfen uslubunuzu buna göre ayarlayın. Forum'un " ak saçlıları"ndan biri olarak bu keyfiyeti dikkate almanızı özellikle rica ediyorum.

Gelelim diğer belirttiğiniz hususlara :

Bir kere ben SPL Director MKII değil , ilk versiyon olan SPL Director'ü kullanıyorum. SPL ; Director modelinde , Analog Devices firmasının , sektörde adeta klasik olarak kabul edilen , high-end AD1955 chip setini kullanmıştır. Bu konuyu biraz araştırırsanız bu gerçeği görebilirsiniz.

Bunun yanı sıra aşağıda linkini verdiğim tartışmada ; bir Mytek yetkilisi , Mytek 8x192 modelinde AD1955 chipini kullandıklarını , ayrıca 8000 USD fiyat ile satılan Bricasti'nin DAC'sinde de aynı chipin kullanıldığını vurgulamaktadır.

https://audiophilestyle.com/forums/topi ... nYbC8RK-EU

Benim bu konuya yeni örnekler bulmak amacıyla biraz önce yaptığım araştırma çerçevesinde ; Dangerous Music'in , Dangerous Music Convert-8 multi channel konvertöründe aynı şekilde AD1955 chipinin kullanıldığını görebiliyoruz :

https://www.soundonsound.com/reviews/da ... -convert-8

Bu örneklediğim cihazların piyasadaki üst seviye cihazlar olduğu konusunda her halde hemfikirizdir.

SONUÇ : Analog Devices firması ileri sürdüğünüz gibi merdiven altı bir üretici maalesef değildir. Dünya çapında ciddi bir üreticidir. Ürettiği chipler , AD1955 örneğinde olduğu gibi , ciddi audio firmalarının üst düzey cihazlarında kullanılmaktadır. Umarım mesele yeterince anlaşılmıştır.


Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2553
Kayıt: Sal Mar 25, 2014 12:05 am
Has thanked: 61 time
Been thanked: 28 time

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

@usoygur ben bu konuda söyleyeceğimi , tartışmaya mahal vermeyecek ve net bir şekilde bir önceki mesajımda söyledim. Ancak sizin son cevabınızdan bu söylediklerimin bir kısmını anladığınızı , bir kısmını ise yeterince anlamadığınızı görüyorum. Buna rağmen ben bu mevzuyu daha fazla uzatmak istemiyorum. Özür dilemiş olmanız şu aşamada kişisel olarak benim açımdan yeterli olmuştur. Umarım bu tarz bir nahoş hadiseyi tekrar yaşamayız. İyi forumlar dilerim.


12Ancela
Mesajlar: 20
Kayıt: Çrş Nis 22, 2020 7:19 pm
DAW: Cubase 6.5
Has thanked: 26 time
Been thanked: 16 time

Re: Fluid Audio FX 50 incelemesi

Mesaj gönderen 12Ancela »

Detaylı ve aydınlatıcı bilgiler için sağolun,ben şahsım adına
Home Studio kullanıcısı bir amatör olarak, herhangi bir cihazı almadan önce bu gibi ürünleri tanıtan Profesyonel kişilerin yazılarını dikkate alarak tercihimi yapıyorum.
Bu arada Mehmet Bey'in (Uzunosmanoğlu) derin bilgisinden ziyade Türkçeyi bu kadar güzel yazmasını Takdire Şayan buluyorum.
Tanışma ve Kaynaşma Bölümünde (Kaliteli Cihazlar başlıklı konuda) kendisiyle yazışma ve tanışma imkanım oldu.

Levent Bey, sizden ricam bir ürün tanıtımında mümkünse muadili olan
diğer bir ürünle karşılaştırma yaparak bilgi vermeniz.misal olarak
LSR 305P MkII gibi .Farklılıkları artı ve eksileri.

Fluid Audio'nun kurucusu ve baş geliştiricisi Kevin Zuccaro' nun
kökeninin 90'ların başında JBL'de olduğu ve
Cervin Vega ve M-Audio'da çeşitli ara pozisyonlardan sonra 2011 yılında Fluid Audio'yu kurduğu belirtilmiş.

https://www.bonedo.de/artikel/einzelans ... -test.html
Patric Louis isimli eleştirmen 03.12.2019 Tarihli yazısında,
Fluid Audio FX 50 den övgüyle bahsediyor.
Yanlızca belirgin,oldukça net arka plan gürültüsünden bahsediyor.
(quite clear background noise)

Diğer bir Forumda,Jörg Hoffmann ayni şekilde 24. Januar 2020 Tarihli Yazısında Kesinlikle almanızı tavsiye ediyor
Referenz Monitor olan,KS Digital C88 Reference ile
(Tanesi 1.199,- Euro ) bire bir mukayese bile ediyor, hatta KS Digital C88 nin yaptığı işin yüzde doksanını Fluid Audio FX 50 da yapar
gibi iddialı bir cümle kullanmış.

https://www.amazona.de/test-fluid-audio ... dmonitore/

Fiyatlar:Thomann.de 159 € Tanesi


Cevapla

“Levent Büyük” sayfasına dön