[QUOTE=baha3535;41119]loudness averajı dediğiniz şey ne anlama geliyor ? bide birşey daha sorucam limiterda gain reduction kontrolü var eğer gain reduction mesela -4 db' e vuruyorsa -4 db lik peakmi yapıyor oluyor ?[/QUOTE]
bir eserdeki ses yükseklik seviyesi sürekli aynı olamaz, işin doğası gereği iniş çıkışlar olacaktır, limiter'daki input seviyesini artırtdıkça bu iniş çıkışlardaki iniş kısımlarını yukarıya taşırsın, e bizim çıkabileceğimiz maximum bi tavan yüksekliği var, seviye o noktayı geçemeyeceği için limiter'ımız koyduğun ceiling out sınırını (yani genelde -0,1 kullanırız cd okuyucuların sorunsuz okuması için) aşan sesleri baskılayarak peak yapmamasını sağlar, bu noktada eğer çok fazla input verip eserdeki yükselişleri aşırı baskılarsan da seste bariz bir boğulma ve distorsion hissi oluşur. limiter'ın 3db 4db gain reduction verdiği noktalarda bariz bozulma hissetmeyebilirsin ama bu 6db 7db'leri gördüğünde anlık jitter-popping dediğimiz dijital bozulmaları duyabilirsin.
ben burada çok terimsel ifadelere girmedim ama mastering çok daha uzmanlık isteyen hassas bir iş, mix operasyonlarına hakim olmadan, neyin nerden geldiğini-kaynaklandığını bilmeden direk masteringe dalmak kör dövüşü işine benzer. ilk mesajınızda sorduğunuz distorsion duymadan şarkını sesini nasıl yükseltebilirimin kısa cevabı:
*limiter'da 3db 4db gain reduction değerlerini geçmeden, t-racks cs'de loudness meter'ı -10 dBFS civarlarında yani yeşil bölgede tutarak, bir yandan da eseri hem kulaklık hem de monitörle sürekli dinleyerek bozulma olmadığı noktaya kadar , limiter'ın input yada treshold fader'ını indirmek. ilk videoda input ve output'u linkleyerek indirme yöntemini de belirttim zaten, bu iki yöntemle mixinizi sağda solda dinletirken seviye olarak biraz daha duyulabilir halde sunabilirsiniz, geçici bir işlemdir, bakın tekrar söylüyorum, bu tek başına bir mastering işlemi değildir, onun öncesinde lin-eq, multiband compressor, stereo imager gibi araçlar da kullanılıyor. Mastering burada birkaç satır yazıyla anlatılacak bir iş değil...