Evet delay yöntemi aynen öyle. 3-5 sample dediğim groove'u bozmayacak kadar minimal, ufak bir çekiş. Milisaniye olarak bakmadım… Sol sağ teorik olarak fark olmaması lazım, ancak birini daha önce duyduğun için belki o daha yüksek gibi geliyordur bilemiyorum. Daha kısa, mesela 3-5 ms dene istersen… Kural şu kadar ms diye bir ölçüt yok. Yemeğin tuzu gibi bunlar
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
-
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 3318
- Kayıt: 14 Şub 2012, 18:08
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 time
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
[QUOTE=yavuzy;38852]Evet delay yöntemi aynen öyle. 3-5 sample dediğim groove'u bozmayacak kadar minimal, ufak bir çekiş. Milisaniye olarak bakmadım… Sol sağ teorik olarak fark olmaması lazım, ancak birini daha önce duyduğun için belki o daha yüksek gibi geliyordur bilemiyorum. Daha kısa, mesela 3-5 ms dene istersen… Kural şu kadar ms diye bir ölçüt yok. Yemeğin tuzu gibi bunlar [/QUOTE]
Hocam bilimsel bir mantığa oturtmaya çalışıyorum, neticede projenin belli bir temposu ve ritmi var, bunlara göre değişen ideal bir değeri hesaplamanın net bir yöntemi olmalı diye düşündüm sadece, kulağa göre karar vermek pratikte yaptığımız birşey ama mantık-matematik işin içine girince de bir huzur geliyor insana
UAD Apollo8 / WARM Audio WA87 / Rode NT5 St. / Dynaudio bm6a / Yamaha NS10m / ATH m20x & DT770
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
Mix'te kural olmaz. Kulak doğruyu seçer.
Bu işin kesin matematiği olsaydı zaten bilgisayar kendisi yapardı veya hoparlör yerine spectrum analyser'lar ile mix yapardık. Çok takmamak lazım, alternatifleri deneyip nerede kulağa güzel geliyorsa orada bırakmak en güzeli.
-
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 23 Ağu 2015, 01:43
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
Herkese çok teşekkür ederim cevaplar için.Benim sorunum aslında çok daha basitmiş faz sorunu falan değil.Fark edince kendi kendime güldüm
Guitar Rig'teki Control Room Pro'yu kullanıyordum mikrofonlama için.Meğerse eklenen her yeni mikrofonda ses max. gaini korusun diye program kendini otomatik olarak sesini düşürüyormuş.
Yani faz problemi sandığım şey aygıtın otomatik ses kontrolüymüş.Kanalı çoğaltıp mikrofonları teker teker verdim.Bir de ilk yaptığım gibi yani Control Room'ün içinde iki mikrofonla denedim.
İki tane micin bir tane Control Room içinde olanda ses baya düşüktü.Tabi ben bunu faz sorunu sanmışım.Kullanan varsa aklında bulunsun.
Gelin görün ki hala bazı soruları anlamadım:
[MENTION=2425]Kerem Çelik[/MENTION] Hocam tiz frekansların boyu baya düşük.Yani sandığım kadar olmasa da düşükmüş.Mikrofonların mesafelerindeki santimlik farklılıklar o tiz frekanslarda faz kayıklığna neden olmaz mı?
[MENTION=246]ugur86[/MENTION] [MENTION=3132]yavuzy[/MENTION] Hocam Yavuz hocama kesinlikle katılıyorum panlama bırakın faz problemine sebep olmayı tam tersine faz problemini önlemek için bile kullanılabilir.Bahsettiğiniz mesele
hakkında bi konu vardı.Bi abi miting müziği mi ne yapıyomuş.Tabi miting arabalarının durum malum.Zurna sesi vardı şarkıda fena derecede sönüyodu zurna sesi.Bunun gibi özel durumlarda o.Veya Instagram veya Vine için de durum aynı çünkü telefonların (en azından benim bildiklerimin) hopörleri mono yani L/Rnin birbirini söndürüp söndürmediğine o durumlarda bakılabilir.Çok teşekkür ederim.
[MENTION=2438]tezcankoray[/MENTION] Hocam bilgiler ve linkler için aşırı teşekkürler çok işime yaradı.Faz meselesini keşke daha önceden görseymişim genişlik meselesinin yarısı buymuş zaten
-
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 3318
- Kayıt: 14 Şub 2012, 18:08
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 time
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
[QUOTE=paranoyakfotografci;38864]Herkese çok teşekkür ederim cevaplar için.Benim sorunum aslında çok daha basitmiş faz sorunu falan değil.Fark edince kendi kendime güldüm
Guitar Rig'teki Control Room Pro'yu kullanıyordum mikrofonlama için.Meğerse eklenen her yeni mikrofonda ses max. gaini korusun diye program kendini otomatik olarak sesini düşürüyormuş.
Yani faz problemi sandığım şey aygıtın otomatik ses kontrolüymüş.Kanalı çoğaltıp mikrofonları teker teker verdim.Bir de ilk yaptığım gibi yani Control Room'ün içinde iki mikrofonla denedim.
İki tane micin bir tane Control Room içinde olanda ses baya düşüktü.Tabi ben bunu faz sorunu sanmışım.Kullanan varsa aklında bulunsun.
Gelin görün ki hala bazı soruları anlamadım:
[MENTION=2425]Kerem Çelik[/MENTION] Hocam tiz frekansların boyu baya düşük.Yani sandığım kadar olmasa da düşükmüş.Mikrofonların mesafelerindeki santimlik farklılıklar o tiz frekanslarda faz kayıklığna neden olmaz mı?
[MENTION=246]ugur86[/MENTION] [MENTION=3132]yavuzy[/MENTION] Hocam Yavuz hocama kesinlikle katılıyorum panlama bırakın faz problemine sebep olmayı tam tersine faz problemini önlemek için bile kullanılabilir.Bahsettiğiniz mesele
hakkında bi konu vardı.Bi abi miting müziği mi ne yapıyomuş.Tabi miting arabalarının durum malum.Zurna sesi vardı şarkıda fena derecede sönüyodu zurna sesi.Bunun gibi özel durumlarda o.Veya Instagram veya Vine için de durum aynı çünkü telefonların (en azından benim bildiklerimin) hopörleri mono yani L/Rnin birbirini söndürüp söndürmediğine o durumlarda bakılabilir.Çok teşekkür ederim.
[MENTION=2438]tezcankoray[/MENTION] Hocam bilgiler ve linkler için aşırı teşekkürler çok işime yaradı.Faz meselesini keşke daha önceden görseymişim genişlik meselesinin yarısı buymuş zaten [/QUOTE]
Dostum o miting müziğindeki zurna konusunu ben açmıştım, kaydı alırken diğer arkadaş sanırım XY mikrofonlarının birinin fazını ters çevirerek kaydetmiş, biz de bunu mono dinleme yapmadan çıkardığımız için farketmemiştik, müzik resmen 1 gün zurnasız gezdi, sonra dönüt alınca anladık ve düzelttik, miting aracındaki sistemi komple mono olarak dizayn etmişler, ses sistemi kuranların çoğu da böyle yapıyor, laptop'a stereo jack takıp, mono çivi jack ile mixere giriyor, stereo genişlik için verdiğiniz onca emek çöp
UAD Apollo8 / WARM Audio WA87 / Rode NT5 St. / Dynaudio bm6a / Yamaha NS10m / ATH m20x & DT770
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
[QUOTE=ugur86;38865]Dostum o miting müziğindeki zurna konusunu ben açmıştım, kaydı alırken diğer arkadaş sanırım XY mikrofonlarının birinin fazını ters çevirerek kaydetmiş, biz de bunu mono dinleme yapmadan çıkardığımız için farketmemiştik, müzik resmen 1 gün zurnasız gezdi, sonra dönüt alınca anladık ve düzelttik[/QUOTE]
Uğur hocam Simge'nin Yankı parçasında da benzer bir durum var sanki. Faz mı, başka bir şey mi ya da bilinçli mi bilmiyorum ama şarkıyı mono olarak dinlediğimde padlar gidiyor. İlk 10 saniyede belli oluyor mono-stereo farkı. Doğru muyum?
-
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 3318
- Kayıt: 14 Şub 2012, 18:08
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 time
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
[QUOTE=wade21;38871]Uğur hocam Simge'nin Yankı parçasında da benzer bir durum var sanki. Faz mı, başka bir şey mi ya da bilinçli mi bilmiyorum ama şarkıyı mono olarak dinlediğimde padlar gidiyor. İlk 10 saniyede belli oluyor mono-stereo farkı. Doğru muyum? [/QUOTE]
Aynen hocam ben de şu an dinlediğimde ciddi bir daralma ve pad'lerde yok olma duyuyorum, ama belki mono kaynaklarda karışıklığa sebep olmamak, daha sade ve net bir duyum vermek amacıyla özellikle yapmış da olabilirler, çok pro bir iş çünkü, bilinçsizce hatalı bir uygulamadır demek biraz haddini aşabilir
UAD Apollo8 / WARM Audio WA87 / Rode NT5 St. / Dynaudio bm6a / Yamaha NS10m / ATH m20x & DT770
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
Gerçekten çok kaliteli bir iş. Şarkıyı dinlerken "Nasıl böyle dolgun bir sonuç elde ediyorlar?" diye kendime soruyorum. Çok fazla ses yokmuş gibi geliyor ama dinlerken çok dolu dolu geliyor sound. Buğulu, ipek gibi bir pad kullanılmış sanki.
Mikrofonlama ve Mikrofonlama Simulasyonlarıyla İlgili Sorular
Yukarıdaki mesajımda da bahstmiştim, özel amaçlar dışında artık mix'lerde mono uyumluluğu dikkate alınarak mix yapılmıyor çünkü günlük hayatta mono dinlediğimiz bir ortam kalmadı, küçücük telefonların hoparlörleri bile stereo ses veriyor. Seçim arabası o açıdan güzel bir örnek.
Ben de son yıllarda mix yaparken mono'da nasıl duyulur diye artık pek dönüp bakmıyorum eskiden sıkça kontrol ederdim. Panoramayı kullanırken de daha geniş kullanıyorum. Dinlediğim yerli yabancı iyi örneklerde de panoramanın çok geniş kullanıldığını duyuyorum. Stereo'da phase cancellation olmayan bir mix bence tamamdır, mono'da hafif faz'a giriyorsa da ellemem, stereo'daki kurguyu özellikle talep edilmedi ise mono için bozmam.