Audio interface ve converter farkları

Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2545
Kayıt: 25 Mar 2014, 02:05
Has thanked: 77 time
Been thanked: 43 time

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

[QUOTE=Vbaran;45563]Bir tartışma başlatayım.
Şimdi ses kartlarında kullanılan Converterların kalitesini nasıl anlıyoruz. Kaliteyi gösteren değerler nelerdir. Ses kartı araştırırken iyi mi kötü mü eh işte fena değil mi anlamak için hangi özelliğin belirtilmiş olmasını araştırmalıyız?
Örnek olarak RME neden Focusrite'a göre daha iyi?[/QUOTE]

Volkan'cığım,

Bir ses kartının iyi mi kötü mü olduğu konusu biraz ucu açık ve biraz da subjektiflikler içerebilen bir konu. Ancak bana göre bir ses kartının kalitesini gösteren birincil konu konvertörlerinin kalitesidir. Diğer hususlar ondan sonra gelir.

Bir ses kartının en kompleks ve en fazla mühendislik birikimi gerektiren yerleri konvertörleridir. Konvertörlerde dijital ve analog katlar bulunmaktadır. Dijital katlarda dünyadaki sınırlı sayıda üreticinin ( Texas Instruments gibi ) ürettiği bir takım chipler kullanılır. Ancak sıra analog kata gelince işler değişir. Analog katta ; o ses kartı üreticisinin tasarım ve mühendislik gücü ziyadesi ile devreye girer.

Ses kartının konvertörlerinin analog katı ;

a-) Ne kadar iyi tasarımlandı ise,
b-) Ne kadar kaliteli malzeme kullanıldı ise,

o ses kartının konvertörlerinin performansı o kadar artar. Yüksek performanslı konvertörlere sahip ses kartları da kaliteli ses kartı segmentinde yer almaya hak kazanır. Bütün bunlardan dolayı ; bir ses kartının en önemli ve en pahallı bileşeni konvertörleridir. Yani biz esasında ses kartını satın alırken daha ziyade konvertörlerine para öderiz. İyi konvertörlere sahip iyi ses kartları da bu yüzden pahallıdır.

Konvertör kalitesini gösteren indikatif değerler nelerdir ?

Örneğin benim bu konuda öncelikle baktığım iki değer bulunmakta. Biri dynamic range değeri , diğeri ise THD değeri. Dynamic range değerinin mümkün olduğu kadar yüksek, THD değerinin ise mümkün olduğu kadar düşük olması gerekir.

Bahsettiğim bu değerler ; her ne kadar kağıt üzerinde iyi birer indikatör olsa da ,en kesin ve sağlam kıyas yöntemi bana göre dinleme yöntemidir. Bunun için ise ; mümkünse mukayese edilecek iki cihazı aynı akustik ortamda , aynı kablolarla vs. ( yani aynı koşullarda ) dinleyerek bu değerlendirmeyi yapmak en sağlıklı yoldur.

Örneğin geçtiğimiz yaz ; İskender ve Kaan kardeşimle , benim evde Antelope Pure2'nin DAC katı ile Bechmark DAC1'i mukayese etmiştik. Bunun için yüksek çözünürlüklü aynı referans şarkıyı ,
-Aynı akustik ortamda
-Aynı monitörlerle
-Aynı kabloları kullanarak
dinlemiş ve Pure2 ile DAC1'in arasındaki farkı görebilmiş idik.

Bu anlattığım hususlar dışında ; ses kartının kalitesini tayin eden , herkesin bildiği gibi , pre-amp kalitesi ve stabilite gibi başkaca faktörlerde bulunmaktadır.

Senin yukarıda sorduğun son soruya dönersek : Şu ana kadar sıralamaya çalıştığım hususlar , senin " RME neden Focusrite'a göre daha iyi?" soruna yeterli bir cevap alt yapısını sanırım oluşturacaktır. :)

Yamaha Clavinova CVP-503 / Roland Integra7 / Roland SonicCell / Roland Pro-E / Korg M1 / SPL Director DAC / PMC Twenty 5.22 / SPL Performer s800 Stereo Power Amplifier / SPL Phonitor Mini / AKG K712 Pro / Audio Technica ATH-M50x / Vovox Enstrüman ve Monitör Kabloları / Vovox Power Kabloları / PC i7 4 Gb 256 Gb SSD Win7 / Sony i5 12 Gb 500 Gb SSD Win10 Pro
Vbaran
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 842
Kayıt: 29 Kas 2014, 19:43
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen Vbaran »

Çok iyi anladım. O zaman bu hesaba göre benim alacağım Antelope Discrete 4'ün değerleri neredeyse hep aklımda kalan ama pahalı olması ve ihtiyacımdan daha fazla özelliğe sahip olması sebebiyle vazgeçtiğim RME Fireface 802'ye yakın.
Tercihimi Discrete 4'ten yana kullandığım için pişman olmayacağım sanırım.
Teşekkürler Mehmet abi.

En son Vbaran tarafından 07 Oca 2018, 23:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Apple MD388TU/A Quad Core İ7 8GB-500GB SSD | Logic Pro X - Zoom UAC-8 - Rode M3 Condencer - Vovox - Yamaha HS5 - Nektar İmpact LX88+
EsbaB
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1803
Kayıt: 19 Eyl 2014, 18:19
DAW: Cubase Elements 9
Şehir: Şanlıurfa
Has thanked: 14 time
Been thanked: 6 time
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen EsbaB »

[QUOTE=Vbaran;45567]Çok iyi anladım. O zaman bu hesaba göre benim alacağım Antelope Discrete 4'ün değerleri neredeyse hep aklımda kalan ama pahalı olması ve ihtiyacımdan daha fazla özelliğe sahip olması sebebiyle vazgeçtiğim RME Fireface 802'ye yakın.
Tercihimi Discrete 4'ten yana kullandığım için pişman olmayacağım sanırım.
Teşekkürler Mehmet abi.[/QUOTE]Bende şuan Discrete 4 e iştahlananlardanım, ama direk ulaşamazsam BL den yardım alabilirsem iconnectAudio4+ deneyip sonrasına Discrete 4 e terfi etmeye bakacam.

En azından şimdi öyle düşünüyorum çünkü bu tercihler benim hayal ettiğim RME UCX'in güncel alternatifleri olarak görüyorum.

https://www.iconnectivity.com/products/ ... udio4plus/

https://www.blmuzik.com/iconnectaudio4- ... i-397.html

HUAWEI CAN-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

En son EsbaB tarafından 08 Oca 2018, 00:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Dell Latitude (i7 2720QM 2.20 CPU + 10 Gb Ram + W10 64bit + 240 Gb SDD / 320 GB 7200 Rpm HDD )
MOTU UltraLite MK3 Hybrid + sE X1 A + Cubase Elements 9 http://www.abdulcelil.com
...----Herşeyin bir Sebebi Var----...
gitarist1975
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1287
Kayıt: 14 Ara 2012, 17:13

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen gitarist1975 »

[QUOTE=Vbaran;45567]Çok iyi anladım. O zaman bu hesaba göre benim alacağım Antelope Discrete 4'ün değerleri neredeyse hep aklımda kalan ama pahalı olması ve ihtiyacımdan daha fazla özelliğe sahip olması sebebiyle vazgeçtiğim RME Fireface 802'ye yakın.
Tercihimi Discrete 4'ten yana kullandığım için pişman olmayacağım sanırım.
Teşekkürler Mehmet abi.[/QUOTE]

Discrete serisi önü açık bir seri. İleride edge mikrofonunuda edinirsen en baba mic lerin similasyonlarına sahip olursun. 802 ye hiç bulaşma bana göre rme den alınacaksa sadece ufx serisi alınır.geçmişte alternatifler azdı ama artık antelope FPGA ve EDGE ile ve de soundu ile rme yi solladı. Stabilite dersen hala RME 1.sırada ama artık o işide çözdüler. Bence discrete ten şaşma.

Rme babyface pro-spl mark 2- jz v 12-se z 3300-rode k2-nt5 stereo pair-dynaudio bm5 a
Desktop i7 2600k-32gb ram
tezcankoray
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2224
Kayıt: 17 Şub 2014, 12:18
DAW: Studio One 4.5
Has thanked: 32 time
Been thanked: 16 time
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen tezcankoray »

Dinamik aralık tabi ki bir göstergedir ancak tek başına yeterli değildir. Bence en önemli gösterge frekans cevabıdır. Frekans cevabı ne kadar mükemmele yaklaşırsa, analog ses sinyali o kadar başarılı olarak AD/DA katlarından geçerek ses kartından çıkıyor demektir. Flat duyum dediğimiz olay da buradan kaynaklanıyor.

Ek olarak Mehmet abinin de belirttiği Toplam Harmonik Distorsiyon gibi değerler de önemli.

Bunlara bakarken, ses sinyalinin nasıl bir sinyal olduğunu biraz anlamak, convertor'lerin çalışma prensibine hakim olmak gerek. Konu baya geniş, temel olarak şu özellikler önemli:

*Frequency response 20kHz
*SNR and/or Dynamic range >= 100db
*THD+N as close to 0% as possible
*IMD+N as close to 0% as possible
*Crosstalk <= -90db

Şu linkte oldukça güzel açıklanmış. Başka sözüm yok hakim bey :)

https://www.soundonsound.com/techniques ... -sos-guide

En son tezcankoray tarafından 08 Oca 2018, 16:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Studio One 4.5 | Focusrite 2i2 | Yamaha MOX6 | Rode NT1-A | ATH-M50x

Souncloud: https://soundcloud.com/tezcan-3/
YouTube: https://www.youtube.com/c/TezcanKoray
Instagram: https://www.instagram.com/tezcan.koray/
Vbaran
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 842
Kayıt: 29 Kas 2014, 19:43
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen Vbaran »

İşin fiziğini de bilmek gerekiyor. Yavaş yavaş öğreneceğiz artık. Önce şu bir şeyler çalıp kaydedebilme açlığımı gidereyim de :)

Apple MD388TU/A Quad Core İ7 8GB-500GB SSD | Logic Pro X - Zoom UAC-8 - Rode M3 Condencer - Vovox - Yamaha HS5 - Nektar İmpact LX88+
tezcankoray
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2224
Kayıt: 17 Şub 2014, 12:18
DAW: Studio One 4.5
Has thanked: 32 time
Been thanked: 16 time
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen tezcankoray »

[QUOTE=Vbaran;45579]İşin fiziğini de bilmek gerekiyor. Yavaş yavaş öğreneceğiz artık. Önce şu bir şeyler çalıp kaydedebilme açlığımı gidereyim de :)[/QUOTE]

Valla hocam aslına bakarsan, ben de işin bu kadar ıncığına/cıncığına kadar girilmesine gerek olmadığını düşünüyorum. CD audio kalitesi 16bits/44.1 kHz iken 24 bit/96kHz değerleri olan kartlar yapıyorlar. Hatta en küçük, fiyat olarak makul olan ses kartları bile bunu karşılayabiliyor. Pahalı ses kartları fark yaratmıyor mu? Tabi ki yaratıyor.

Ama insanlar dinlerken buna bakmıyor. Önemli olan müzikal olarak ne ürettiğiniz. Şarkının sözleri olur, melodisi olur... Altyapıda kullandığınız enstrüman akışı olur vs. Bence önemli olan budur. Zamanında sadece cep telefonu ile kaydedilmiş birçok şarkı meşhur oldu ve hala olmaya devam ediyor.

Sadece sorduğunuz için teknik verilerin nasıl yorumlandığı ile ilgili bilgi paylaşmak istedim.

Saygılar,
Tezcan

Studio One 4.5 | Focusrite 2i2 | Yamaha MOX6 | Rode NT1-A | ATH-M50x

Souncloud: https://soundcloud.com/tezcan-3/
YouTube: https://www.youtube.com/c/TezcanKoray
Instagram: https://www.instagram.com/tezcan.koray/
gitarist1975
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1287
Kayıt: 14 Ara 2012, 17:13

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen gitarist1975 »

[QUOTE=tezcankoray;45580]Valla hocam aslına bakarsan, ben de işin bu kadar ıncığına/cıncığına kadar girilmesine gerek olmadığını düşünüyorum. CD audio kalitesi 16bits/44.1 kHz iken 24 bit/96kHz değerleri olan kartlar yapıyorlar. Hatta en küçük, fiyat olarak makul olan ses kartları bile bunu karşılayabiliyor. Pahalı ses kartları fark yaratmıyor mu? Tabi ki yaratıyor.

Ama insanlar dinlerken buna bakmıyor. Önemli olan müzikal olarak ne ürettiğiniz. Şarkının sözleri olur, melodisi olur... Altyapıda kullandığınız enstrüman akışı olur vs. Bence önemli olan budur. Zamanında sadece cep telefonu ile kaydedilmiş birçok şarkı meşhur oldu ve hala olmaya devam ediyor.

Sadece sorduğunuz için teknik verilerin nasıl yorumlandığı ile ilgili bilgi paylaşmak istedim.

Saygılar,
Tezcan[/QUOTE]

Tezcan a katılıyorum. Uzun süredir üstünde uğrastıgım parçamı g3production nickli kaan arkadasımız mixledi. Sarkıdaki sound inanılmaz degişti. Anladımki normal bir ses kartı alıp parayı saglam bir hocadan mix dersi almaya ayırmak lazımmış. Soundu ses kartında aramayın. Sound mix te :)

Rme babyface pro-spl mark 2- jz v 12-se z 3300-rode k2-nt5 stereo pair-dynaudio bm5 a
Desktop i7 2600k-32gb ram
Kullanıcı avatarı
Cho®dSolo
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3804
Kayıt: 07 Oca 2012, 01:00
DAW: Cubase Elements 8, StudioOne 3.0
Şehir: Düzce
Has thanked: 108 time
Been thanked: 34 time
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen Cho®dSolo »

[QUOTE=gitarist1975;45581]Tezcan a katılıyorum. Uzun süredir üstünde uğrastıgım parçamı g3production nickli kaan arkadasımız mixledi. Sarkıdaki sound inanılmaz degişti. Anladımki normal bir ses kartı alıp parayı saglam bir hocadan mix dersi almaya ayırmak lazımmış. Soundu ses kartında aramayın. Sound mix te :)[/QUOTE]

Ben bunu yıllardır savunurum zaten Hocam...
Belli fiyat aralığında bu cihazlar aşağı yukarı aynı işi yapıyorlar zaten...
Ekipmandan ziyade mix e odaklanıp, çelışmamızı en doğru şekilde sunmalıyız...

Ch.

Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2545
Kayıt: 25 Mar 2014, 02:05
Has thanked: 77 time
Been thanked: 43 time

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

Bilgiden ayrı olarak ( bilgi zaten bu işin olmazsa olmazı ) iyi miksin alt yapısı nedir ?

-İyi duyum

Yani iyi konvertör, iyi monitör veya iyi kulaklık amplisi & iyi kulaklık , iyi kablo....

Yani iş dönüp dolaşıp yine ekipmana geliyor... :)

Yamaha Clavinova CVP-503 / Roland Integra7 / Roland SonicCell / Roland Pro-E / Korg M1 / SPL Director DAC / PMC Twenty 5.22 / SPL Performer s800 Stereo Power Amplifier / SPL Phonitor Mini / AKG K712 Pro / Audio Technica ATH-M50x / Vovox Enstrüman ve Monitör Kabloları / Vovox Power Kabloları / PC i7 4 Gb 256 Gb SSD Win7 / Sony i5 12 Gb 500 Gb SSD Win10 Pro
tezcankoray
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2224
Kayıt: 17 Şub 2014, 12:18
DAW: Studio One 4.5
Has thanked: 32 time
Been thanked: 16 time
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen tezcankoray »

[QUOTE=Mehmet Uzunosmanoğlu;45587]Bilgiden ayrı olarak ( bilgi zaten bu işin olmazsa olmazı ) iyi miksin alt yapısı nedir ?

-İyi duyum

Yani iyi konvertör, iyi monitör veya iyi kulaklık amplisi & iyi kulaklık , iyi kablo....

Yani iş dönüp dolaşıp yine ekipmana geliyor... :)[/QUOTE]

Mehmet Abi, miks konusunda duyum önemli tabi. O konuda haklısın. Ben aslında İskender hocamdan çok farklı bir şeyden bahsetmiştim.

Müzikal üretimden...

Elemanın birisi Çin'den getirdiği BM800 mikrofonla kayıt yapıyor ve instagram'da ciddi takipçisi var. Sebebi ortaya çıkan sound değil, eleman çok iyi şarkı söylüyor. Şan tekniği ve ses kalitesi çok iyi. Bir başkası çok iyi gitar çalıyor, kayıt yapmak için pahalı ekipmanlar kullanmıyor, çoğunu kameranın mikrofonu ile kaydediyor.

Mesela Evrencan Gündüz var, çok güzel işler yapıyor. Bu hafta paylaştığı bir video'da Ud'u jack girişinden kayıt almışlar mesela :)

Miks ve ekipman konusuna gelirsek;

Aldığımız kayıtların temiz olması için kaliteli AD katı olan ses kartına, kaliteli mikrofona ve doğru kayıt tekniğine ihtiyaç var.
Kayıt aşamasından sonra temiz bir duyum için iyi bir miks şart. İyi miks için iyi bir duyum, bunun için de DA katı iyi olan bir ses kartı, iyi bir dinleme ekipmanına ihtiyaç var. Bunlardan da önemlisi nasıl miks yapmamız gerektiğini bilmemiz gerekiyor.

Ekipman konusunda benim görüşüm; ekipman kalitesinde belli bir kalite eşiğini aştıktan sonra daha iyi sonuçlar alabilmek için gözümüzü daha kaliteli ekipmanlara dikiyoruz. Bence bu yanlış. Önce elimizdekilerle en iyi ne yapabiliriz? Nasıl yapabiliriz? Neyi doğru, neyi yanlış yapıyoruz? Yanlışlarımızı nasıl düzeltiriz? Bunun gibi sorulara cevap aramamız lazım. Bilgi her zaman en büyük güçtür.

Yukarıda da yazdım, kaliteli ekipman fark yaratmıyor mu? Tabi ki yaratıyor. Ancak şu ses kartı şöyle, şu monitör böyle derken tüm eforumuzu ekipman incelemeye değil, az önce bahsettiğim işlere harcamamız lazım. Elimizdeki malzemenin hakkını vermemiz lazım kısacası. Ha bi yerden sonra, uzun çalışmalar sonucunda belli bir aşama kaydederiz ve daha da mükemmelleştirmek için artık ekipman yükseltmesi yapmamız gerektiğine karar veririz, işte o zaman ekipman arayışına girebiliriz.

Hiç unutmuyorum; yabancı forumlardan birisinde birisi ses kartı tavsiyesi istiyor. Bir kaç model öneriyorlar falan. O mu iyi bu mu iyi tartışmaları sürüyor forumda.
Tavsiye isteyen arkadaş araştırmaya devam ediyor. Yaklaşık 1,5 ay sonra araştırmış bi şekilde forumdaki başlığa tekrar geliyor, "alternatiflerimi 2 ses kartına indirdim, hangisini alayım" diye soruyor. Forumdan birisi çıkıp diyor ki, "sen hala ses kartı mı araştırıyorsun? İlk bu başlığı açtığında sana başlangıç için tavsiye edilen ses kartlarından herhangi birisini alsaydın, şimdiye kadar bir single yapmıştın bile" :)

Studio One 4.5 | Focusrite 2i2 | Yamaha MOX6 | Rode NT1-A | ATH-M50x

Souncloud: https://soundcloud.com/tezcan-3/
YouTube: https://www.youtube.com/c/TezcanKoray
Instagram: https://www.instagram.com/tezcan.koray/
Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2545
Kayıt: 25 Mar 2014, 02:05
Has thanked: 77 time
Been thanked: 43 time

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

[QUOTE=tezcankoray;45589]Mehmet Abi, miks konusunda duyum önemli tabi. O konuda haklısın. Ben aslında İskender hocamdan çok farklı bir şeyden bahsetmiştim.

Müzikal üretimden...

Elemanın birisi Çin'den getirdiği BM800 mikrofonla kayıt yapıyor ve instagram'da ciddi takipçisi var. Sebebi ortaya çıkan sound değil, eleman çok iyi şarkı söylüyor. Şan tekniği ve ses kalitesi çok iyi. Bir başkası çok iyi gitar çalıyor, kayıt yapmak için pahalı ekipmanlar kullanmıyor, çoğunu kameranın mikrofonu ile kaydediyor.

Mesela Evrencan Gündüz var, çok güzel işler yapıyor. Bu hafta paylaştığı bir video'da Ud'u jack girişinden kayıt almışlar mesela :)

Miks ve ekipman konusuna gelirsek;

Aldığımız kayıtların temiz olması için kaliteli AD katı olan ses kartına, kaliteli mikrofona ve doğru kayıt tekniğine ihtiyaç var.
Kayıt aşamasından sonra temiz bir duyum için iyi bir miks şart. İyi miks için iyi bir duyum, bunun için de DA katı iyi olan bir ses kartı, iyi bir dinleme ekipmanına ihtiyaç var. Bunlardan da önemlisi nasıl miks yapmamız gerektiğini bilmemiz gerekiyor.

Ekipman konusunda benim görüşüm; ekipman kalitesinde belli bir kalite eşiğini aştıktan sonra daha iyi sonuçlar alabilmek için gözümüzü daha kaliteli ekipmanlara dikiyoruz. Bence bu yanlış. Önce elimizdekilerle en iyi ne yapabiliriz? Nasıl yapabiliriz? Neyi doğru, neyi yanlış yapıyoruz? Yanlışlarımızı nasıl düzeltiriz? Bunun gibi sorulara cevap aramamız lazım. Bilgi her zaman en büyük güçtür.

Yukarıda da yazdım, kaliteli ekipman fark yaratmıyor mu? Tabi ki yaratıyor. Ancak şu ses kartı şöyle, şu monitör böyle derken tüm eforumuzu ekipman incelemeye değil, az önce bahsettiğim işlere harcamamız lazım. Elimizdeki malzemenin hakkını vermemiz lazım kısacası. Ha bi yerden sonra, uzun çalışmalar sonucunda belli bir aşama kaydederiz ve daha da mükemmelleştirmek için artık ekipman yükseltmesi yapmamız gerektiğine karar veririz, işte o zaman ekipman arayışına girebiliriz.

Hiç unutmuyorum; yabancı forumlardan birisinde birisi ses kartı tavsiyesi istiyor. Bir kaç model öneriyorlar falan. O mu iyi bu mu iyi tartışmaları sürüyor forumda.
Tavsiye isteyen arkadaş araştırmaya devam ediyor. Yaklaşık 1,5 ay sonra araştırmış bi şekilde forumdaki başlığa tekrar geliyor, "alternatiflerimi 2 ses kartına indirdim, hangisini alayım" diye soruyor. Forumdan birisi çıkıp diyor ki, "sen hala ses kartı mı araştırıyorsun? İlk bu başlığı açtığında sana başlangıç için tavsiye edilen ses kartlarından herhangi birisini alsaydın, şimdiye kadar bir single yapmıştın bile" :)[/QUOTE]

Tezcan'cığım bu görüşlerine aynen katılıyorum. Senin esasen müzikal üretimden bahsettiğinin farkındayım. Ben yukarıdaki ifademi ; İskender'in "Soundu ses kartında aramayın. Sound mix te" söylemine karşılık olarak yazdım. :)

Yamaha Clavinova CVP-503 / Roland Integra7 / Roland SonicCell / Roland Pro-E / Korg M1 / SPL Director DAC / PMC Twenty 5.22 / SPL Performer s800 Stereo Power Amplifier / SPL Phonitor Mini / AKG K712 Pro / Audio Technica ATH-M50x / Vovox Enstrüman ve Monitör Kabloları / Vovox Power Kabloları / PC i7 4 Gb 256 Gb SSD Win7 / Sony i5 12 Gb 500 Gb SSD Win10 Pro
Vbaran
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 842
Kayıt: 29 Kas 2014, 19:43
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen Vbaran »

Herkes haklı :D

Apple MD388TU/A Quad Core İ7 8GB-500GB SSD | Logic Pro X - Zoom UAC-8 - Rode M3 Condencer - Vovox - Yamaha HS5 - Nektar İmpact LX88+
tezcankoray
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2224
Kayıt: 17 Şub 2014, 12:18
DAW: Studio One 4.5
Has thanked: 32 time
Been thanked: 16 time
İletişim:

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen tezcankoray »

[QUOTE=Vbaran;45591]Herkes haklı :D[/QUOTE]:D

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Studio One 4.5 | Focusrite 2i2 | Yamaha MOX6 | Rode NT1-A | ATH-M50x

Souncloud: https://soundcloud.com/tezcan-3/
YouTube: https://www.youtube.com/c/TezcanKoray
Instagram: https://www.instagram.com/tezcan.koray/
gitarist1975
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1287
Kayıt: 14 Ara 2012, 17:13

Audio interface ve converter farkları

Mesaj gönderen gitarist1975 »

[QUOTE=Mehmet Uzunosmanoğlu;45590]Tezcan'cığım bu görüşlerine aynen katılıyorum. Senin esasen müzikal üretimden bahsettiğinin farkındayım. Ben yukarıdaki ifademi ; İskender'in "Soundu ses kartında aramayın. Sound mix te" söylemine karşılık olarak yazdım. :)[/QUOTE]

mehmet abi iyi kayıt ve mix yapmak için babyface apollo twin düet gibi kartların ad da sı gayet yeterli...bunun üstü artık ciddi profesyonellerin işi.kaan benim şarkıyı apollo twin le mixledi ve sound ortada. burada önemli olan standartlarımızı belirlerken önceliklerimizi belirlemek.bugün 1000 tl lik bir focusrite veya audient le 1000 tl lik jbl lsr 305 le işi bilen adam taş gibi mixler çıkarır. ama söz konusu kişi mix konusunda gerekli eğitimi almış ise gerekli tecrübeyi edinmiş ise ondan sonra gözünü 5000 10000 bandındaki ekipmanlara dikebilir.öncelik mix eğitimi olmalı kesinlikle bu konuda sabit fikirliyim artık. :)))) aradaki farkı net sende bende duyduk abi. amaaaaa rahmetli babamın sık sık kullandıgı bir söz vardır. madalyonun iki yüzü vardır.... gelelim madalyonun ikinci yüzüne

Mehmet abi de öyle bir ekipman var ki mix yapmayı bilmeyen bile mixteki hataları duyar. eğer mix konusunda gerçekten kaan gibi duyduğunuz bir şarkıda vokalde 200hz de fazlallık var mastering de şu bölgede şu var gibi bir eğitime sahipseniz işte o noktada PMC monitörler antelope dac gibi bir sistem size kıl kadar detayları verdiği için mixinizi mükemmel hale getirebilirsiniz.peki soruyorum mehmet abicim söylermisin bu forumda bende dahil kaç kişi duyduğu bir müziği frekans olarak algılayıp nerede ne şişme veya azalma var bilebiliyor.. işte benim kullandığım soundu mixte arayın sözü bu.... son olarak örneklersem antalya ya gitmek hedef ise opel lede rahat rahat gidersin ama şöförlüğün ölçüsünde gidersin biz daha şöförlüğümüzü geliştirmeden mercedese göz dikiyoruz vakit kaybediyoruz...

arkadaşlar kulak eğitimi ile ilgili set ler mevcut internette frekans bazında kulagı eğitmek önemli bunu mutlaka yapın en iyi setlerden biri golden ear...

mixle ilgili mutlaka ders alın hemde olur olmaz kişi,lerden değil grçekten işi bilen birilerinden...

bunlardan sonra bütçeniz dahilinde alabileceğiniz en iyi ekipmanı alın işte o zaman 1. lig de rekabet edebilirsiniz aksi takdirde yaptığımız işler hep amatör düzeyde kalacaktır...

ben bu forumun eskilerindenim ve bu konuya tutkuyla bağlıyım diyebilirim ki haytta en keyif aldığım işlerin başında gitar çalmak ve mix yapmak geliyor. uzun süredir araştırıp vardığım nokta budur..

SEVGİLER......

mehmet abimede saygılar...... son iki projemde kensinde üst düzey ekipmanlar olduğu için herşey bittiğinde ona yollayıp abi bide sen dinle diye fikrini aldım ve o benim duymadığım seyleri bana söyledi sağolsun... kendisini yordum bayaa tekrar teşekkür ederim mehmet abi...

öncelik eğitim sonra ekipman olmalı bence..

maddi durumu orta olan birisi şu ses kartım olsaydı bu mix daha iyi olurdu diye düşünmesin öyle diil çünkü..maddi imkanı olan elbette alabileceği en iyi ekipmanı alsın ama hesabı yaparken mix dersi bütçesi akustik düzenleme bütçesini ihmal etmesin.. mevzuu budur

En son gitarist1975 tarafından 10 Oca 2018, 14:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Rme babyface pro-spl mark 2- jz v 12-se z 3300-rode k2-nt5 stereo pair-dynaudio bm5 a
Desktop i7 2600k-32gb ram
Cevapla

“AD / DA Dönüştürücü” sayfasına dön