Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

Nasıldır sorusuna zannedersem kıyaslamadan cevap veremezdim. Kıyaslamadan cevap verirsem;

Rode K2 ciddi bir mikrofondur.

gitarist1975
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1287
Kayıt: 14 Ara 2012, 17:13

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen gitarist1975 »

[QUOTE=Seyit ÖZTÜRK;33093]Nasıldır sorusuna zannedersem kıyaslamadan cevap veremezdim. Kıyaslamadan cevap verirsem;

Rode K2 ciddi bir mikrofondur.[/QUOTE]

Bende jz v12 se z 3300 (e bay den aldim) ve k2 var k2yi denedigimde cok farkli geldi. Digerleri yakin ama k2 lamba dan midir bilemem cok farkli. Tabii asil etken zaten lambali olan spl ile denedim cift lamba etkisi oldu. Babyface pro yu kismetse alinca onun preamplariyla k2 yi tekrar denicem. Siz kullanmissiniz bi yorum almak istedim. Tesekkur ederim.

Rme babyface pro-spl mark 2- jz v 12-se z 3300-rode k2-nt5 stereo pair-dynaudio bm5 a
Desktop i7 2600k-32gb ram
Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

[QUOTE=gitarist1975;33097]Bende jz v12 se z 3300 (e bay den aldim) ve k2 var k2yi denedigimde cok farkli geldi. Digerleri yakin ama k2 lamba dan midir bilemem cok farkli. Tabii asil etken zaten lambali olan spl ile denedim cift lamba etkisi oldu. Babyface pro yu kismetse alinca onun preamplariyla k2 yi tekrar denicem. Siz kullanmissiniz bi yorum almak istedim. Tesekkur ederim.[/QUOTE]

Evet mikrofonlar çok farklı tepkiler veriyor. Birinin beğendiğini diğer kişi beğenmiyor. Yeri geliyor ucuz mikrofon daha pahalı olandan iyi olabiliyor. Ses kaynağı ve mikrofonun tepkime uyumu asıl belirleyici. Bazıları flat seviyor. Bazıları renkli. Bazıları sadece vokale iyi gidiyor.Bazıları her şeye. Sadece klasikleşmiş mikrofonlar da var. U87, sm57 gibi. Bu yüzden stüdyolar da bir çok çeşit mikrofon bulunuyor. Hatta yeri geliyor sanatçılar behringer b2 yi hepsinden çok beğeniyor.

Sadece mikrofon değil preamp lerde çok etki ediyor. Elde çeşit olması her zaman iyidir.Minimum bütçe için 1 adet nt2a, bir adet eşleşmiş match pair nt 5 ve se1a önerilebilir.

k2 yi sevdim ben.Daha önce elimden ucuza çıkardım. Mikrofonlar farklı tatlar veriyor. Aynı durum diğer outboard ekipmanlar içinde geçerli.

Yavuz YURTGÜDER in bahsettiği gibi;
[QUOTE=yavuzy;33027]Madem illa ki Iron istiyorum, gider Shadow Hills Mastering Compressor alırım. Ki bu tip iron comp yerine bir adet punchy hızlı comp (SSL G gibi) + bir tane yavaş ve renkli varimu alırım (Manley veya Gyraf vs). Hem seri hem de duruma göre tek tek kullanma şansım olsun.

2-3 farklı tür hiend compressor (varimu, fet,opto vs.) gibi bir dinamik palet içinden seçim yapma şansını tek ve pahalı bir
Shadow Hills, SPL vs. iron stili compressor'e de ayrıca tercih ederim. Bütçe varsa ne ala fakat sadece 1 iron mı yoksa 2-3 farklı comp mu dersen alternatifli olanı seçerim ki elimde mutlaka bir vari mu ve bir adet F.E.T aynı anda bulunmalı.

Aynı şey eq'lar için de geçerli. Mastering analog process olacaksa, bir adet pasit tüplü, bir tane temiz parametrik, bir tane de tiz veya bas frekanslarda çok farklı sonuç verebilen 3. alternatif eq ( dangerous bax eq, a designs hammer, UBK Clariphonic vs) olmasını tercih ederim.

Setup'ımı da bu şekilde tercihler yaparak kurdum. Hiçbir cihaz tek başına mükemmel değil, hepsinin iyi yaptığı şeyler ve teknik limitleri var. Aynen farklı renklerde birkaç preamp'ımız olsun dediğimiz gibi mastering için de farklı alternatiflerin elimizde olması büyük avantaj.[/QUOTE]

Maalesef tek bir güzel yok. Gönül ister tüm mikrofon, preamp ve converter ların hepsini denemek ama buna ne vakit ne de nakit yeter.

Eğer beğeniyorsan seviyorsan tamamdır. öyle adamlar tanıdım ki elindeki u87 yerine brauner tercih eden ve u87 yi satan.Üstelik Türkiye de çok meşhur bir sanatçının kayıt ve mix mühendisliğini yapanlar. u47 yi beğenmeyenler yerine audio tecnica tercih edenler.

Enstrümanın ve sesinin karakterini sana göre en güzel veren mikrofon en iyi mikrofondur.

Audio Technica Pro 37 ,Steve Albini nin en çok beğendiği kalem mikrofonlardan bir tanesi, 15 khz den itibaren dik sayılabilecek bir high cut eğrisine sahip bunun içinde dijitalin rahatsız edici etkisi için iyi diyor.Aynı mikrofondan 2 tane var bende nt5 gibi tizleri yakalamada başarısız ama geçici tepkileri yakalama ve derinlik konusunda nt5 den farklı tepkiler veriyor.Klasik gitar kaydında nt5 daha çok hoşuma gidiyor ama Steve Albini Pro 37 yi daha çok seviyor. Buna ne dersiniz?Demek ki insanların aradığı soundlar farklı olabiliyor.
http://recordinghacks.com/reviews/tapeo ... ca-pro-37/

En son Seyit ÖZTÜRK tarafından 04 Eki 2015, 18:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

Parçanın tarzına ve tonuna göre, iyi gideceği sanılan mikrofonların yerine başka mikrofonlar çok daha iyi netice verebiliyor.Hangi mikrofonun hangi ses kaynağında daha iyi netice vereceğini önceden kestirmek deneyim ve tecrübe işidir.Deneme ile uzun zamanlar alır.

Buradan şu sonuç çıkarılır;

En az mix ve mastering mühendisliği kadar, kayıt mühendisliği de önemlidir.

En son Seyit ÖZTÜRK tarafından 04 Eki 2015, 17:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

Mikrofon değiştirmeler ve konumlandırmasına çok zaman ayıracak durumun yoksa o zaman flat ve detayları iyi yakalayan bir mikrofon almak ve sonradan mix sırasında eq ile halletmek ya da başka ekipmanlarla tonlamak da bir seçenektir.

Bu mikrofonlara örnek Shure ksm44a gösterebilirim.Hali hazırda kullanıyorum.

Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

Ayrıca forumda benden çok daha bilgili ve tecrübeli insanlar var. Onların yorumlarını duymayı bende çok isterim.

Levent BÜYÜK, Yavuz YURTGÜDER, Barış BÜYÜK gibi ustalar.

Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2545
Kayıt: 25 Mar 2014, 02:05
Has thanked: 77 time
Been thanked: 43 time

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

Arkadaşlar anlaşılıyor ki ; "mikrofon tercihleri , mikrofon ve preamp eşleşmeleri " konusunda değerli bilgiler ortaya çıkıyor ve çıkmağa devam edecek. Bu değerli bilgilerin bu başlık altında kaybolmaması açısından ; "Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri" ismi altında ayrı bir başlık açılmasını ve bu başlıktaki , özellikle son yazışmaların, bu ayrı başlığa taşınmasını moderatör arkadaşlara teklif ve tavsiye etmek istiyorum.

En son Mehmet Uzunosmanoğlu tarafından 04 Eki 2015, 18:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Yamaha Clavinova CVP-503 / Roland Integra7 / Roland SonicCell / Roland Pro-E / Korg M1 / SPL Director DAC / PMC Twenty 5.22 / SPL Performer s800 Stereo Power Amplifier / SPL Phonitor Mini / AKG K712 Pro / Audio Technica ATH-M50x / Vovox Enstrüman ve Monitör Kabloları / Vovox Power Kabloları / PC i7 4 Gb 256 Gb SSD Win7 / Sony i5 12 Gb 500 Gb SSD Win10 Pro
yavuzy
Moderator
Moderator
Mesajlar: 184
Kayıt: 19 May 2015, 22:28
İletişim:

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen yavuzy »

Merhabalar,

Yukarıda başka bir başlıktan alıntı yapıldığı için önce orayı açıklamak isterim.

Mikrofon, mastering / mix buss için kullanılacak cihazlara göre tabi daha farklı bir alan. Mixbuss'a negatif anlamda bir renklendirme, sinyalde ekstra kirlilik vs. yaratacak cihazı sokmak istemeyiz. Örneğin FMR RNC (Really Nice Compressor) çok güzel bir ürün, kanallarda, grup kanallarda üst düzey profesyonel bir çalışmada dahi duruma göre rahatlıkla kullanabiliriz. Ancak mix buss'ta pek tercih etmeyiz.

Yukarıdaki alıntıda benim söylemeye çalıştığım 1 tane yüksek fiyatlı bir işi iyi yapan (veya birden fazla işi iyi yapmaya çalışan) tek bir compressordense iki farklı topolojide iki ayrı iyi compressor'ü tercih ederimdi. Bazen aradaki fiyat farkları buna müsade eder. Mesela 7500 USD'lik Shadow Hills yerine aynı bütçede, 3500 USD'ye Pendulum ES8 tüp feedback + 4bin USD'ye Rupert Neve Portico Master Bus II ile VCA tipi bir compressor alarak iki farklı alternatif düşünülebilir. Mastering seviyesinde iki ayrı seçeneğin yanı sıra Mix'te de kullanabileceğim 4 kanal compressorüm olur. Stereo link özelliği olsa da bazı parametreler stepped olmadığı için her şarkıdan evvel sağ-sol eşitle - test sinyali geçir vs. Pendulum için 3-5 dk ektra zaman harcanır, recall da recall sheet'lere çizerek dikkatlice yapılır. Bu da gülün dikeni kısmı. Bende de bu şekilde A Designs Nail var ama verdiği netice harcanılan 3-5 ekstra dakikaya değiyor. Açıklamayı yapayım da alternatifin sınıfları ve çerçevesi belli olsun istedim.

Tabi bu mantığa göre A.R.T. compressor + Samson compressor ile kombinasyon yaptım dersek olmaz. :) Mastering - mix bux bizim en iyi cihazlarımızın sahne aldığı nokta.

Mikrofonda yine tek bir pahalı mikrofondansa farklı farklı alternatifler olması iyidir. Ama ben ana vokal mikrofonu için özellikle bütçenin mümkün olduğunca zorlanması taraftarıyım. Eğer kendiniz için alıyorsanız, sesinize göre en iyiyi bulmaya çalışın, bütçe dahilinde en kaliteliyi allın. Ancak bazen ( bu oranı %25-30 olarak vereyim kendi tecrübelerimden) daha ucuz bir mikrofon, o beğenerek aldığınız iyi mikrofonununuzdan, kaydedeceğiniz o vokalist için daha güzel tınlayabilir. ( kayıt edilen sizseniz zaten deneyip sesinize en güzel giden mikrofonu aldınız, problem yok) Matematiksel bir temeli yok ama %70-75 gibi bir oranda iyi mikrofon elinizdeki diğer ucuzları döver diyebilriim. :) Örneğin giriş seviyesi bir Rode veya sE kendinden 3-5 kat yüksek fiyattaki bir Neumann veya Brauner'den o kayıt için iyi tınlayabilir. Yoksa iki hiend mikrofondan bahsetmiyorum. Mixbuss, mastering işlerinde böyle bir durumdan bahsedemeyiz.

JZ yukarıda diğer sayılan mikrofonlara göre daha iyi buluyorum. Eski stil bir üretim prosesleri var. Mastering işleri bana gelen bir stüdyoda yoğunlukla vokallerde JZ kullanılıyor ve gelen işlerdeki farklı vokal renklerine mikrofonun güzel uyum sağladığını düşünüyorum. Fiyatına göre gayet başarılı. sE de kendi sınıfında güzel. Ama JZ kulağıma daha vintage geldiği için tercihim JZ olurdu dinlediğim kadarı ile.

K2'yi şahsen kendi fiyat araılığı içinde çok beğeniyorum. Biraz detaysız ve karanlık gibi ama parlak / transparan bir preampınız varsa (veya temiz standart ses kartı preampları kullanıyorsanız) K2 sibilantsız, natürel ve güzel bir kayıt sağlayacaktır. Yukarıda bahsettiğiniz Babyface ile birlikte kullanma durumu için güzel netice verebilir diye düşünüyorum.

U87 tabi her stüdyoda bulunması gereken demirbaşlardan biri. Biraz mid forward ve keskindir. Ama enstrümanlarda her zaman güzel netice verir, averaj neticesi bile standart kullanılabilir bir kanalı size sağlar, onun için endüstri standartı olmuş zaten.

Ama iş vokale gelince biraz değişiyor. Bazı vokallerde çok güzel tınlıyor.Zaten istatiktiksel olarak dünyadaki ticari albümler içinde vokal için en çok kullanılan mikrofonmuş diye birşey okumuştum. Ancak bazı vokallerde (özellikle s'leri kuvvetli, burundan söyleyen tipte) nasal ve sert geliyor bana… Mastering'de sibilantlar veya sert 2-3 k'lı vokallerle ile çok uğraştığım ana vokal için u87 kullanılan parçalar geldi zaman zaman. Yanına bir tane yumuşak tüplü mikrofon alternatifi olmalı diye düşünüyorum, u87 vokale uymazsa alternatifi olsun diye. Yine preamp eşleşmelerinde de daha kapalı tonlu preamplar ile eşleştirilebilir problemli durumlarda…

Marka model konuşuyorsanız, kullandıklarım veya kayıtlarını dinlediklerim olursa yine bilgi vermeye çalışırım.

Selamlar,
Yavuz

En son yavuzy tarafından 04 Eki 2015, 23:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
gitarist1975
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1287
Kayıt: 14 Ara 2012, 17:13

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen gitarist1975 »

[QUOTE=yavuzy;33108]Merhabalar,

Yukarıda başka bir başlıktan alıntı yapıldığı için önce orayı açıklamak isterim.

Mikrofon, mastering / mix buss için kullanılacak cihazlara göre tabi daha farklı bir alan. Mixbuss'a negatif anlamda bir renklendirme, sinyalde ekstra kirlilik vs. yaratacak cihazı sokmak istemeyiz. Örneğin FMR RNC (Really Nice Compressor) çok güzel bir ürün, kanallarda, grup kanallarda üst düzey profesyonel bir çalışmada dahi duruma göre rahatlıkla kullanabiliriz. Ancak mix buss'ta pek tercih etmeyiz.

Yukarıdaki alıntıda benim söylemeye çalıştığım 1 tane yüksek fiyatlı bir işi iyi yapan (veya birden fazla işi iyi yapmaya çalışan) tek bir compressordense iki farklı topolojide iki ayrı iyi compressor'ü tercih ederimdi. Bazen aradaki fiyat farkları buna müsade eder. Mesela 7500 USD'lik Shadow Hills yerine aynı bütçede, 3500 USD'ye Pendulum ES8 tüp feedback + 4bin USD'ye Rupert Neve Portico Master Bus II ile VCA tipi bir compressor alarak iki farklı alternatif düşünülebilir. Mastering seviyesinde iki ayrı seçeneğin yanı sıra Mix'te de kullanabileceğim 4 kanal compressorüm olur. Stereo link özelliği olsa da bazı parametreler stepped olmadığı için her şarkıdan evvel sağ-sol eşitle - test sinyali geçir vs. Pendulum için 3-5 dk ektra zaman harcanır, recall da recall sheet'lere çizerek dikkatlice yapılır. Bu da gülün dikeni kısmı. Bende de bu şekilde A Designs Nail var ama verdiği netice harcanılan 3-5 ekstra dakikaya değiyor. Açıklamayı yapayım da alternatifin sınıfları ve çerçevesi belli olsun istedim.

Tabi bu mantığa göre A.R.T. compressor + Samson compressor ile kombinasyon yaptım dersek olmaz. :) Mastering - mix bux bizim en iyi cihazlarımızın sahne aldığı nokta.

Mikrofonda yine tek bir pahalı mikrofondansa farklı farklı alternatifler olması iyidir. Ama ben ana vokal mikrofonu için özellikle bütçenin mümkün olduğunca zorlanması taraftarıyım. Eğer kendiniz için alıyorsanız, sesinize göre en iyiyi bulmaya çalışın, bütçe dahilinde en kaliteliyi allın. Ancak bazen ( bu oranı %25-30 olarak vereyim kendi tecrübelerimden) daha ucuz bir mikrofon, o beğenerek aldığınız iyi mikrofonununuzdan, kaydedeceğiniz o vokalist için daha güzel tınlayabilir. ( kayıt edilen sizseniz zaten deneyip sesinize en güzel giden mikrofonu aldınız, problem yok) Matematiksel bir temeli yok ama %70-75 gibi bir oranda iyi mikrofon elinizdeki diğer ucuzları döver diyebilriim. :) Örneğin giriş seviyesi bir Rode veya sE kendinden 3-5 kat yüksek fiyattaki bir Neumann veya Brauner'den o kayıt için iyi tınlayabilir. Yoksa iki hiend mikrofondan bahsetmiyorum.

JZ yukarıda diğer sayılan mikrofonlara göre daha iyi buluyorum. Eski stil bir üretim prosesleri var. Mastering işleri bana gelen bir stüdyoda yoğunlukla vokallerde JZ kullanılıyor ve gelen işlerdeki farklı vokal renklerine mikrofonun güzel uyum sağladığını düşünüyorum. Fiyatına göre gayet başarılı. sE de kendi sınıfında güzel. Ama JZ kulağıma daha vintage geldiği için tercihim JZ olurdu dinlediğim kadarı ile.

K2'yi şahsen kendi fiyat araılığı içinde çok beğeniyorum. Biraz detaysız ve karanlık gibi ama parlak / transparan bir preampınız varsa (veya temiz standart ses kartı preampları kullanıyorsanız) K2 sibilantsız, natürel ve güzel bir kayıt sağlayacaktır. Yukarıda bahsettiğiniz Babyface ile birlikte kullanma durumu için güzel netice verebilir diye düşünüyorum.

U87 tabi her stüdyoda bulunması gereken demirbaşlardan biri. Biraz mid forward ve keskindir. Ama enstrümanlarda her zaman güzel netice verir, averaj neticesi bile standart kullanılabilir bir kanalı size sağlar, onun için endüstri standartı olmuş zaten.

Ama iş vokale gelince biraz değişiyor. Bazı vokallerde çok güzel tınlıyor.Zaten istatiktiksel olarak dünyadaki ticari albümler içinde vokal için en çok kullanılan mikrofonmuş diye birşey okumuştum. Ancak bazı vokallerde (özellikle s'leri kuvvetli, burundan söyleyen tipte) nasal ve sert geliyor bana… Mastering'de sibilantlar veya sert 2-3 k'lı vokallerle ile çok uğraştığım ana vokal için u87 kullanılan parçalar geldi zaman zaman. Yanına bir tane yumuşak tüplü mikrofon alternatifi olmalı diye düşünüyorum, u87 vokale uymazsa alternatifi olsun diye. Yine preamp eşleşmelerinde de daha kapalı tonlu preamplar ile eşleştirilebilir problemli durumlarda…

Marka model konuşuyorsanız, kullandıklarım veya kayıtlarını dinlediklerim olursa yine bilgi vermeye çalışırım.

Selamlar,
Yavuz[/QUOTE]

Merhaba

Ben jz v 12 de sibilant problemi yasiyorum. Fakat asil sorun jz kaynakli degil benim s. lerim asiri tıssliyor. Otomasyonla duzeltmeye calistikca hem cok zaman kaybi hemde istedigim gibi olmuyor.

Se z 3300 u cok begendim. Se de jz gibi tiz boost lu bir mikrofon. Ayni sibilant sorunu ondada var.

K2 ise rme gelince ilk deneyecegim mikrofon olacak. Almakla iyi mi kotu mu yaptim merak ediyorum.

U87 tabiiki ust duzey bir mikrofondur ama butce meselesi. Evde kayit yapan biri icin biraz fazla bence. Zaten ilter kalkanci muziktekte u87 gibi bir mikrofondan gerekli performansi alabilmek icin odanin akustik duzenlemesinin cok iyi olmasi gerektigini yazmisti. Gerci diger mikrofonlar icinde bu gecerli
ama neumann icin daha fazla onemliymis. Detay dan olsa gerek.

Rme babyface pro-spl mark 2- jz v 12-se z 3300-rode k2-nt5 stereo pair-dynaudio bm5 a
Desktop i7 2600k-32gb ram
Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2545
Kayıt: 25 Mar 2014, 02:05
Has thanked: 77 time
Been thanked: 43 time

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

[QUOTE=gitarist1975;33112]Merhaba

Ben jz v 12 de sibilant problemi yasiyorum. Fakat asil sorun jz kaynakli degil benim s. lerim asiri tıssliyor. Otomasyonla duzeltmeye calistikca hem cok zaman kaybi hemde istedigim gibi olmuyor.

Se z 3300 u cok begendim. Se de jz gibi tiz boost lu bir mikrofon. Ayni sibilant sorunu ondada var.

K2 ise rme gelince ilk deneyecegim mikrofon olacak. Almakla iyi mi kotu mu yaptim merak ediyorum.

U87 tabiiki ust duzey bir mikrofondur ama butce meselesi. Evde kayit yapan biri icin biraz fazla bence. Zaten ilter kalkanci muziktekte u87 gibi bir mikrofondan gerekli performansi alabilmek icin odanin akustik duzenlemesinin cok iyi olmasi gerektigini yazmisti. Gerci diger mikrofonlar icinde bu gecerli
ama neumann icin daha fazla onemliymis. Detay dan olsa gerek.[/QUOTE]

İskender, K2 ile mevcut durumunda herhangi bir sibilant problemi yaşıyor musun ?

Yamaha Clavinova CVP-503 / Roland Integra7 / Roland SonicCell / Roland Pro-E / Korg M1 / SPL Director DAC / PMC Twenty 5.22 / SPL Performer s800 Stereo Power Amplifier / SPL Phonitor Mini / AKG K712 Pro / Audio Technica ATH-M50x / Vovox Enstrüman ve Monitör Kabloları / Vovox Power Kabloları / PC i7 4 Gb 256 Gb SSD Win7 / Sony i5 12 Gb 500 Gb SSD Win10 Pro
gitarist1975
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1287
Kayıt: 14 Ara 2012, 17:13

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen gitarist1975 »

[QUOTE=Mehmet Uzunosmanoğlu;33118]İskender, K2 ile mevcut durumunda herhangi bir sibilant problemi yaşıyor musun ?[/QUOTE]

Mehmet abi k2 yi spl le denedim ikisi de lambalı olduğu için bizim uğur un tabiriyle lapa bir sound verdi bende rme yi alana kadar beklemem gerektiğine karar verip dolaba kaldırdım. ama daha az detaylı gibi geldi dolayısıyla sibilant lar daha az dı sanki. Net kararımı rme gelince vericem :)

Rme babyface pro-spl mark 2- jz v 12-se z 3300-rode k2-nt5 stereo pair-dynaudio bm5 a
Desktop i7 2600k-32gb ram
Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

İskender bey,

Rode K2 - Focusrite İsa One - Mytek oldukça güzel sonuç veriyor.

yavuzy
Moderator
Moderator
Mesajlar: 184
Kayıt: 19 May 2015, 22:28
İletişim:

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen yavuzy »

İskender Merhaba,

Bazı vokaller yapı gereği sibilant oluyor, s'ler falan aşırı kuvvetli çıkıyor. Senin sesin de böyleyse deneye deneye bunu en iyi tolere edecek mikrofonu bulmak lazım. Parlak mikrofonlar pek iyi olmayabilir sesin için. K2 bu açıdan daha şanslı çünkü karanlık sayılabilecek bir tonu var ve çok detaylı değil. K2'yi RME gelince bir dene.

Sen mutlaka biliyorsundur ama birkaç numaramız var sibilant vokaller için. Hafif off-axis söylemek, mikrofona olan açını biraz değiştirmek kayıtta işe yarar. S'lere yaptığın otomasyonda patlayan s'leri, t'leri 2-3db kesebilirsin, fazla kesersen yine doğal olmaz. Hafifçe s'lere otomasyon + gevşek bir deesser işini görebilir. Vokalini tonlarken 5-7k civarını boost etmemeye özen göstermelisin. Bir de vokale kullandığın reverb / delay dönüşünün üst frekanslarını 3-4k'dan yukarı komple kes ki reverb'den de ekstra tiz almayasın.

Tüp preamp + tüp mikrofon bazen iyi olur bazen olmaz. O lapa tabir ettiniz soundu anladım, muhtemelen K2'nin karakterinden geliyor daha çok. Ama temiz transformerless veya solid state bir preamp ile bir miktar toparlar.

Bu arada sadece U87 değil tüm mikrofonlar en iyi performansını akustik olarak sağlıklı bir kayıt odasında verir. U87 diğer mikrofonlardan daha seçici değil bence, gayet standart. Seçici mikrofon dersek Brauner derim, hakikaten vokalin rengini de, odayı da seçer. Kötü vokale veya odaya tepki verir, yalan söylemez. Çünkü aşırı detay alıyor. Bazen istemediğimiz kadar hatta.

gitarist1975
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1287
Kayıt: 14 Ara 2012, 17:13

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen gitarist1975 »

[QUOTE=yavuzy;33132]İskender Merhaba,

Bazı vokaller yapı gereği sibilant oluyor, s'ler falan aşırı kuvvetli çıkıyor. Senin sesin de böyleyse deneye deneye bunu en iyi tolere edecek mikrofonu bulmak lazım. Parlak mikrofonlar pek iyi olmayabilir sesin için. K2 bu açıdan daha şanslı çünkü karanlık sayılabilecek bir tonu var ve çok detaylı değil. K2'yi RME gelince bir dene.

Sen mutlaka biliyorsundur ama birkaç numaramız var sibilant vokaller için. Hafif off-axis söylemek, mikrofona olan açını biraz değiştirmek kayıtta işe yarar. S'lere yaptığın otomasyonda patlayan s'leri, t'leri 2-3db kesebilirsin, fazla kesersen yine doğal olmaz. Hafifçe s'lere otomasyon + gevşek bir deesser işini görebilir. Vokalini tonlarken 5-7k civarını boost etmemeye özen göstermelisin. Bir de vokale kullandığın reverb / delay dönüşünün üst frekanslarını 3-4k'dan yukarı komple kes ki reverb'den de ekstra tiz almayasın.

Tüp preamp + tüp mikrofon bazen iyi olur bazen olmaz. O lapa tabir ettiniz soundu anladım, muhtemelen K2'nin karakterinden geliyor daha çok. Ama temiz transformerless veya solid state bir preamp ile bir miktar toparlar.

Bu arada sadece U87 değil tüm mikrofonlar en iyi performansını akustik olarak sağlıklı bir kayıt odasında verir. U87 diğer mikrofonlardan daha seçici değil bence, gayet standart. Seçici mikrofon dersek Brauner derim, hakikaten vokalin rengini de, odayı da seçer. Kötü vokale veya odaya tepki verir, yalan söylemez. Çünkü aşırı detay alıyor. Bazen istemediğimiz kadar hatta.[/QUOTE]

Degerli bilgiler icin tesekkur ederim yavuz bey :)

Rme babyface pro-spl mark 2- jz v 12-se z 3300-rode k2-nt5 stereo pair-dynaudio bm5 a
Desktop i7 2600k-32gb ram
Kullanıcı avatarı
Cho®dSolo
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3804
Kayıt: 07 Oca 2012, 01:00
DAW: Cubase Elements 8, StudioOne 3.0
Şehir: Düzce
Has thanked: 108 time
Been thanked: 34 time
İletişim:

Mikrofon Tercihleri, Mikrofon ve Preamp Eşleşmeleri

Mesaj gönderen Cho®dSolo »

Müsadenizle ben de tecrübelerimi aktarayım...:)
Bugüne kadar birkaç mikrofon değiştirdim, ancak hiçbirisi üst düzey mikrofonlar değil tabii...
Düşük bütçeyle en iyi çözümün arayışı oldu haliyle benim ve birçoğumuzun arayışı...
Şahsen bu sonucu sadece sE3300 ile aldım...
Gerçekten fiyat ve performans olarak daha üst düzey işler çıkarıyor...
Özellikle de muadili olabilecek NT2A ile kıyasladığımda, gerçekten aralarında büyük farklar var diyebilirim ki özellikle de enstruman kayıtlarında...
Gitar kayıtlarında nt2A benim için fiyasko oldu...
İstediğim tonu bir türlü tutturamadım...
Bu nedenle de kapının önüne koydum...
Yazık ki sE, 3300 modelinin üretimini durdurdu.Neden böyle birşey yaptılar bilmiyorum açıkcası...
2200 modelinin de benzer karekterlerde olduğunu duydum lakin...
Ancak bu tür mikrofonların kullanımında oda akustiğinin önemli olduğunu hepimiz iyi biliyoruz...
Akustik düzenleme yapılma ihtimalinin olmadığı ortamlarda iddialı mikrofonlarla kayıt almanın beklediğimiz sonuçları alamamak gibi keskin gibi sonucu olabilir...
Bu nedenle "benim gibi" arkadaşlara önerim çok fazla para yatırmamak olacaktır bu mikrofonlara...
Az para çok iş...
Çok detay değil az ama işimize yarayacak detaylar...:)

Ch.

Cevapla

“Mikrofonlar” sayfasına dön